arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸

نظامیان سعودی وارد فرودگاه عدن شدند

ده‌ها نظامی سعودی نیمه شب سه شنبه با یک فروند هواپیمای باربری نظامی وارد فرودگاه بین‌المللی عدن پایتخت موقت دولت مستعفی یمن در جنوب این کشور شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ده‌ها نظامی سعودی نیمه شب سه شنبه با یک فروند هواپیمای باربری نظامی وارد فرودگاه بین‌المللی عدن پایتخت موقت دولت مستعفی یمن در جنوب این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع وابسته به دولت محلی در استان عدن گفت: قرار است نیروهای سعودی بیشتری با ورود به عدن به جای نیروهای اماراتی مستقر شوند که اخیراً این منطقه را ترک کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد که نیروهای سعودی پادگان ائتلاف عربی در شهرستان البریقه واقع در غرب عدن و پایگاه هوایی العهد در استان لحج واقع در ۶۰ کیلومتری شمال عدن را به عنوان پایگاه محل استقرار خود برگزیده‌اند.

نیروهای سعودی به همراه تعدادی تانک و ادوات نظامی و نیز شماری از نیروهای سودانی چهارشنبه گذشته با ورود به بندر الزیت شهرستان البریقه در غرب عدن، در فرودگاه بین‌المللی شهرستان خور مکسر در شرق عدن و پادگان ائتلاف بین‌المللی شهرستان البریقه مستقر شدند.

دوشنبه هفته گذشته نیروهای سعودی و سودانی فرودگاه بین المللی عدن را از نیروهای اماراتی تحویل گرفتند.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان