arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۷۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰

کارگردان مشهور بر اثر تصادف با یک موتورسیکلت کشته شد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تئو آنجلوپولوس، کارگردان مشهور یونانی، در 76 سالگی بر اثر تصادف با یک موتورسیکلت کشته شد.

به گزارش کافه‌سینما به نقل از گاردین، مرگ این کارگردان بزرگ هنگام فیلمبرداری آخرین فیلمش، دریای دیگر، رخ داد. پلیس و کارکنان بیمارستانی که آنجلوپولوس در آن جان سپرد اعلام کردند آنجلوپولوس به شدت از ناحیه سر دچار آسیب شده بود و تلاش پزشکان هم نتوانست او را از مرگ نجات دهد و آنجلوپولوس پس از انتقال به بیمارستان درگذشت. آنجلوپولوس در حال عبور از عرض یک جاده در نزدیکی محل فیلمبرداری فیلمش بود که این حادثه برایش رخ داد.

زندگی شخصی:
آنجلوپولوس (با نام کامل تئودوروس آنجلوپولوس، متولد 17 آوریل 1935 در آتن) در دوران کودکی‌اش نبردهای خونین جنگ جهانی دوم و سپس جنگ داخلی یونان را از نزدیک تجربه کرد. اتفاقاتی که بخش مهمی از فیلم‌های اولیه‌اش را به خود اختصاص داده‌اند. او ابتدا در دانشگاه یونان در رشته حقوق مشغول به تحصیل شد. اما در میانه راه درسش را رها کرد و به فرانسه رفت تا در آنجا در رشته سینما به تحصیل بپردازد. بعد از بازگشت به یونان به عنوان روزنامه‌نگار و منتقد مشغول به کار شد تا این که در سال 1967، اوج حکومت دیکتاتوری در یونان، اولین فیلمش را ساخت.

فیلم‌ها:
از جمله مطرح‌ترین آثار آنجلوپولوس می‌توان به این فیلم‌ها اشاره کرد: اسکندر کبیر (1980)، سفر به سیترا (1984)، چشم‌اندازی در مه (1988)، گام معلق لک‌لک (1991)، نگاه خیره اولیس (1995)، ابدیت و یک روز (1998)، دشت گریان (2004)

مؤلفه‌های اصلی آثار:
فیلم‌های آنجلوپولوس غالباً ریتم بسیار کندی دارند و بسیار با طمأنینه پیش می‌روند. او شیفته سینمای مدرن اروپا و آثار کارگردانانی چون آندری تارکوفسکی بود و سبک کلی آثارش هم متأثر از این نوع سینما بود. آنجلوپولوس در بیشتر فیلم‌های معروفش به مضامینی چون آوارگی و سرگشتگی، عشق گمشده، مرگ و تعلق به خاک و سرزمین پرداخته است.

جوایز:
آنجلوپولوس جوایز فراوانی را در طول دوران تقریباً جهل ساله هنری‌اش دریافت کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به نخل طلای جشنواره کن برای فیلم ابدیت و یک روز (1998)، جایزه ویژه هیئت داوران کن برای فیلم نگاه خیره اولیس (1995)، هفت جایزه از جشنواره ونیز که شش تای آن‌ها به خاطر فیلم چشم‌اندازی در مه (1988) بود، و چهار جایزه از جشنواره فیلم برلین اشاره کرد.

از میان آثار او سفر به ستیرا و چشم اندازی در مه، در ایران به نمایش عمومی درآمده‌اند. او به ایران هم سفر کرده بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
0
1
خدا رحمتش کنه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
0
1
چه تیتری زدی انتخاب !!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
2
کارگردان بزرگی را جهان از دست داد. دیدن آثار او همیشه توام با آرامشی همراه با تفکر بود.از تعداد انسان های خوب دنیا یکی کم شد...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
1
0
به درك
maryam
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
2
6
انتخاب تا حالا چند دفعست که به خاطز این تیترهای بانمکت مارو سر کار گذاشتی ...
نظرات بینندگان