arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸

پنس: خروج از برجام از دستاوردهای دولت ترامپ است / با این کار دیگر بسته‌های پول به دست ایران نمی‌رسد

معاون رئیس جمهوری آمریکا خروج از برجام را از دستاوردهای دولت ترامپ برشمرد و آن را ایستادگی در برابر ایران دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون رئیس جمهوری آمریکا خروج از برجام را از دستاوردهای دولت ترامپ برشمرد و آن را ایستادگی در برابر ایران دانست.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب به وقت (واشنگتن) در سخنرانی خود در اندیشکده محافظه‌کار «بنیاد هریتیج» بخش‌هایی از اقدامات غیرقانونی و فاجعه‌بار دونالد ترامپ را به عنوان دستاوردهای وی برشمرد.

پنس گفت دولت ترامپ قولی را که چهار دولت پیشین از عمل به آن بازمانده بودند، عملی کرده و سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی را به قدس که از سوی واشنگتن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناسایی شد، منتقل کرد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان را که تا پیش از این به عنوان «جولان اشغالی» توسط واشنگتن شناخته می‌شد، جزو دستاوردهای دولت ترامپ معرفی کرد.

پنس مدعی شد: ترامپ با خروج از توافق فاجعه‌بار [هسته‌ای] ایران در مقابل دولت پیشرو حامی تروریسم در جهان ایستاد. وی همچنین با تکرار ادعایی که دروغ بودن آن بارها توسط رسانه‌های کشور خودش برملا شده، گفت: دیگر بسته‌های پول به دست حاکمان ایران نمی‌رسد.

ترامپ بارها در سخنرانی‌های مختلف از دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا به دلیل انتقال پول نقد به ایران انتقاد کرده است. ترامپ این ادعا را طوری مطرح کرده که گویی این پول به ایران اعطا شده است.

این در حالی است که پول نقد مورد ادعای ترامپ و دولتمردانش، پولی است که متعلق به ایران بوده و تا زمان پرداخت آن در نظامی مالی آمریکا بلوکه شده بود و پس از رفع تحریم‌ها به ایران بازگردانده شد.

ترامپ اردیبهشت ماه سال گذشته خروج کشورش از برجام را اعلام و تحریم‌های رفع شده به واسطه این توافق را علیه ملت ایران بازگرداند. دولت ترامپ علاوه بر آن، تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان سازمان تروریستی شناسایی کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان