arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸

۳۷درصد زائران اربعین امسال بانوان بودند/افزایش دوبرابری صدور گذرنامه

رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: ارزیابی دقیق و تعیین آسیب‌های مراسم امسال حداکثر تا ده روز آینده توسط کمیته نظارت و ارزیابی انجام خواهد شد تا برای سال آینده مورد استفاده قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: ارزیابی دقیق و تعیین آسیب‌های مراسم امسال حداکثر تا ده روز آینده توسط کمیته نظارت و ارزیابی انجام خواهد شد تا برای سال آینده مورد استفاده قرار گیرد.

حسین ذوالفقاری در جلسه ستاد مرکزی اربعین گفت: باید برای هر استانی ذکر شود که در سال آینده چه اقداماتی باید انجام دهد.باید فعالیت ها دقیقا در چند جمله و با اهداف مشخص تعیین شود و در جلسات با استان ها به توافق قطعی برسیم.

وی افزود: باید دنبال اساس کار باشیم و ستادهایی استانی از هم اکنون دقیقا و مشخصا باید بدانند برای سال آینده چه برنامه ای را باید اجرایی کنند.

سردار ذوالفقاری ضمن تشکر از همه کسانی که در ایران و عراق مراسم اربعین را هم به لحاظ آرامش و هم به لحاظ خدمات دهی در داخل و خارج مرز انجام دادند، ادامه داد: از دولت عراق برای زحماتی که در این مدت کشیدند، تشکر می کنم و امیدوارم پاداش همه خدمتگزاران کسب عنوان خادم الحسین در عالم معنا باشد.

وی با بیان اینکه مراسم اربعین امسال با حضور بیش از سه و نیم ملیون نفر زائر ایران انجام گرفت تصریح کرد: امروز رسما پایان عملیات اربعین را اعلام می کنیم، اگر‌چه که فعالیت ها در مرزها ادامه دارد و موکب داران که علاقه‌مندند، می توانند تا پایان سفر به خدمات خود ادامه دهند، امکانات برای آنها فراهم است.

وی افزود: مراسم اربعین با خدمات دهی مناسب موکب داران بسیار خوب انجام شد و امسال در داخل کشور از رضایت مندی بالایی برخوردار بودیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه در خاک عراق٬ دولت و مردم عراق به عنوان میزبان اصلی حداکثر تلاش را انجام دادند افزود: یکی از کارهای بزرگ امسال بازگشایی مرز خسروی بود که با مشارکت دولت عراق انتقال زائران انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه امسال هیچگونه مشکل ناامنی در داخل کشور و در داخل خاک عراق نداشتیم افزود: امسال ۲۵۷۰موکب فعال داشتیم، مردم عراق بیش از ده هزار موکب را برپا می کنند، در نتیجه بار اصلی میزبانی برعهده مردم عراق است.

ریس ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: امسال ۳۷درصد زائران را خانم ها و ۶۳درصد را آقایان تشکیل دادند.همچنین نزدیک به دومیلیون گذرنامه و برگ تردد صادر شد که تقریبا بیش از دوبرابر سال های گذشته بود.

وی افزود: اسکان در شب ۲۴میلیون نفر بود که بیش از دوبرابر سال گذشته بود. همچنین ۱۲ میلیون وعده غذا توسط موکب داران ایرانی پخت شد و در مجموع امسال رضایت مندی نسبتا بالاتری داشتیم.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه نقش رسانه ها امسال بالاتر بود به فعالیت هایی که از این به بعد باید برای سال آینده انجام شود اشاره کرد و گفت: فعال بودن شورای راهبری اربعین بعد از ماه صفر ادامه خواهد داشت.

وی گفت:ارزیابی دقیق و تعیین آسیب های مراسم امسال حداکثر تا ده روز آینده توسط کمیته نظارت و ارزیابی انجام خواهد شد تا برای سال آینده مورد استفاده قرار گیرد.

 

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان