arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸

چین: تغییر رییس اجرایی هنگ کنگ کذب است

همزمان با پس گرفتن لایحه استرداد مجرمان توسط دولت هنگ کنگ، پکن شایعه تغییر خانم «کری لم» فرماندار و مدیر اجرایی این منطقه را رد کرد. روزنامه فایننشال‌تایمز روز گذشته گزارش کرده بود که پکن با هدف کاستن از بحران هنگ کنگ، در حال برنامه ریزی برای تغییر کری لام با یک رئیس اجرایی موقت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با پس گرفتن لایحه استرداد مجرمان توسط دولت هنگ کنگ، پکن شایعه تغییر خانم «کری لم» فرماندار و مدیر اجرایی این منطقه را رد کرد.

به گزارش ایرنا "هوا چون اینگ" سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پکن در این مورد گفت گزارش برخی رسانه ها در مورد امکان تغییر «کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ یک شایعه سیاسی با انگیزه های پنهان است و واقعیت ندارد.

روزنامه فایننشال‌تایمز روز گذشته گزارش کرده بود که پکن با هدف کاستن از بحران هنگ کنگ، در حال برنامه ریزی برای تغییر کری لام با یک رئیس اجرایی موقت است.

در همین حال «جان لی» وزیر امنیت هنگ‌کنگ امروز چهارشنبه در پارلمان این دولت‌ شهر اعلام کرد دولت این لایحه را به علت اینکه باعث تنش و درگیری در جامعه شده است، پس گرفت.

این مقام دولت هنگ کنگ گفت: نظر به شفاف سازی دولت با مردم، به صورت رسمی تعلیق و پس گرفتن این لایحه را که باعث بروز ناارامی های زیادی در جامعه شده است اعلام می‌کنم.

بر اساس لایحه‌ «استرداد مجرمین به سرزمین اصلی» هنگ کنگ می‌توانست متهمان را برای محاکمه به چین مسترد کند معترضان این طرح را عامل کاهش استقلال هنگ‌کنگ توصیف کرده و در اعتراض به آن به خیابان‌ها آمدند.

نظرات بینندگان