arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸

روسیه بالگرد تهاجمی به نیجر فروخت

روزنامه "راشا تودی" روسیه روز چهارشنبه گزارش داد که دولت این کشور قرار داد فروش ۱۲ فروند بالگرد تهاجمی "ام آی -35" با دولت کشور آفریقایی نیجر امضا کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه "راشا تودی" روسیه روز چهارشنبه گزارش داد که دولت این کشور قرار داد فروش ۱۲ فروند بالگرد تهاجمی "ام آی -35" با دولت کشور آفریقایی نیجر امضا کرده است.

براساس این گزارش، "کالا آنکوراو" وزیر خارجه نیجر که برای شرکت در "اجلاس سران کشورهای آفریقایی و روسیه" و "همایش اقتصادی" در سوچی روسیه به سر می برد، بعد از امضای این قرارداد گفت که کشورش قصد دارد از این جنگنده ها برای مبارزه با ترویست های بوکوحرام استفاده کند.

وی همچنین گفت: از آنجایی که بیش از ۱۰۰ دانشجویی دانشگاه افسری نیجر برای تکمیل تحصیلات خود در روسیه به سر می برند، بنابراین ترجیح می دهند هنگام بازگشت به میهن از تجهیزات روسی برای مبارزه علیه تروریست ها استفاده کنند.

وزیر خارجه نیجر پیشتر در ماه اکتبر نیز از تصمیم کشورش برای خرید بالگردهای روسی خبر داده بود.

امضای این قرارداد نظامی میان روسیه و نیجر درحالی انجام می‌گیرد که روسیه دیروز نیز دو جنگنده بمب افکن هسته ای به آفریقای جنوبی فرستاد و با دولت اریتره نیز یک موافقت نامه همکاری در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای امضا کرده است.

براساس این گزارش، نشست سران کشورهای آفریقایی که از امروز در سوچی آغاز به کار کرد توانست بیش از ۳ هزار نماینده از بخش های اقتصادی و تجاری کشورهای آفریقایی را به خود جلب کند.

این اجلاس و همایش اقتصادی که با حضور ۴۳ رهبر آفریقایی و ۱۱ هیات عالی دیگر از قاره آفریقا برگزار می شود با میزبانی مشترک روسیه و مصر است و فردا به کار خود پایان خواهد داد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان