arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸

حناچی، شهردار تهران: خطوط شش و هفت مترو تهران تا پایان سال ۱۳۹۹ راه اندازی می‌شود / روزانه دو میلیون نفر از مترو استفاده می‌کنند / موافقت دولت با تخصیص ۸۰۰ میلیون یورو از ظرفیت فاینانس ایران و چین، برای تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن

در جلسه امروز هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد، روند توسعه مترو تهران و برنامه‌های آتی در این زمینه مورد طرح و ارزیابی قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در جلسه امروز هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد، روند توسعه مترو تهران و برنامه‌های آتی در این زمینه مورد طرح و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، در ابتدای این جلسه، پیروز حناچی، شهردار تهران گزارشی در خصوص آخرین وضعیت بهره‌برداری از شبکه مترو تهران، برنامه توسعه و تکمیل کوتاه‌مدت و بلندمدت آن و چالش ها و مشکلات موجود ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، شبکه مترو تهران در حال حاضر با ۲۳۴ کیلومتر طول خطوط و ۱۲۳ ایستگاه در حال بهره‌برداری، روزانه میزبان حدود دو میلیون نفر از شهروندان می‌باشد که پس از تأمین یک هزار دستگاه واگن و استفاده کامل از کلیه ظرفیت‌های قانونی موجود، امکان راه اندازی کامل خطوط شش و هفت مترو تهران به طول ۵۹ کیلومتر تا پایان سال ۱۳۹۹ وجود خواهد داشت.

در همین راستا مقرر گردید، با تخصیص حدود ۸۰۰ میلیون یورو از ظرفیت فاینانس ایران و چین، در روند تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن برای شبکه مترو تهران تسریع گردد.

هم چنین، با انتشار ۱۶ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت به منظور توسعه خطوط متروی تهران موافقت شد.

تخصیص اعتبار برای جبران خسارت ناشی از سیل به تأسیسات سه وزارت‌خانه

هیئت وزیران با تخصیص ۹ هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات ناشی از سیل و طوفان فروردین امسال به تأسیسات و زیرساخت وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان موافقت کرد.

در ادامه این جلسه،‌ تعدادی از پیشنهادات دستگاه های اجرایی به تصویب رسید.

نظرات بینندگان