arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸

نروژ: حضور نظامی خود را تا سال ۲۰۲۰ در عراق ادامه می‌دهیم

نخست وزیر نروژ که در حضور سربازان کشورش در عملیات ضدداعش در عراق سخنرانی می کرد، گفت: نروژ به سهم خود در آموزش نیروهای امنیتی عراق تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داد. سهم حضور نظامی نروژ در عراق حدود ۷۰ نیرو است که در منطقه "الانبار" در غرب بغداد پایتخت عراق مستقر شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک رسانه نروژی با اشاره به سفر نخست وزیر این کشور به بغداد نوشت نیروهای نظامی نروژ مستقر در عراق کار خود را تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه خواهند داد.

این روزنامه مستقل نروژی در مطلبی با عنوان "نیروهای نظامی نروژ در عراق می مانند" با اشاره به سفر "ارنا سولبرگ" نخست وزیر نروژ به عراق و دیدار وی با "برهم صالح" رئیس جمهوری عراق افزود: روز دوشنبه پس از سفر سولبرگ به عراق، بر حضور نظامی این کشور در عراق در سال آینده تاکید شد.

نخست وزیر نروژ که در حضور سربازان کشورش در عملیات ضدداعش در عراق سخنرانی می کرد، گفت: نروژ به سهم خود در آموزش نیروهای امنیتی عراق تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داد.

سهم حضور نظامی نروژ در عراق حدود ۷۰ نیرو است که در منطقه "الانبار" در غرب بغداد پایتخت عراق مستقر شده اند. وزارت دفاع نروژ همچنین در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: نروژ حدود ۱۰ نفر نیروی دیگر در عملیات ناتو در عراق دارد و بدین منظور یک واحد لجیستیکی کوچک هم در اردن برای پشتیبانی از عملیات عراق مستقر کرده است.

ماموریت نیروهای نروژ در این عملیات‌ها، آموزش به سربازان عراقی برای استفاده از تسلیحات، کمک های اولیه و بمب های کنار جاده ای است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان