arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰

يکشنبه؛ وقوع بزرگترين طوفان خورشيدي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روز یکشنبه بزرگترین طوفان خورشیدی در نه ماه گذشته در سطح خورشید روی می دهد که فوران ذرات رادیواکتیو خورشیدی باعث اخلال در حوزه مغناطیسی زمین خواهد شد.

به گزارش انتخاب، روز یکشنبه بارش ذرات رادیواکتیو خورشیدی در حوزه مغناطیسی کره زمان اخلال ایجاد می کند و این طوفان خورشیدی باعث قطع ارتباطات جی پی اس و ناوبری ماهواره ای خواهد شد. بزرگترین طوفان خورشیدی در نه سال گذشته به دلیل فوران شدید ذرات در سطح خورشید روز یکشنبه رخ خواهد داد. این تابش رادیواکتیو در سطح فضا روی خواهد داد به طوری که با کره زمین هشت میلیون کیلومتر فاصله خواهد داشت.

جنی هریسون کارشناس آب و هوای سی ان ان در این زمینه گفت: این چرخه خورشیدی از قوی ترین چرخه های خورشیدی در سالهای گذشته است و می تواند باعث اختلالاتی در کره زمین و در حوزه های ارتباطی وانر‍ژی شود. بزرگترین چرخه خورشیدی نه سال پیش در سال دو هزار و سه و پیش از آن هم در سال هزار و نهصد و نود و نه رخ داده بود. این طوفان خورشیدی در میان پنج طبقه بندی از ضعیف، ملایم، قوی، شدید، خیلی شدید در طبقه جی سه یعنی قوی قرار می گیرد و می تواند در سامانه های الکتریکی، عملیات های فضایی و هدایت ماهواره ها تاثیراتی داشته باشد. بیشترین حوزه تاثیر این طوفان خورشیدی در محدوده قطب شمال و اندکی فراتر از آن خواهد بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
53
6
خدا کنه که صدمه ی زیادی به زمین نزنه واگرنه دسترسی به همه چی سخت میشه توکل به خدا
ش.ش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
2
58
خدا بزرگه هر چى قسمت باشه هم اون ميشه توکل بر الله
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
24
58
همچي دست خداست و اينها همش دروغه
نظرات بینندگان