arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸

روسیه برای اولین بار در صربستان سامانه‌های پدافند موشکی مستقر می‌کند

وزارت دفاع روسیه از استقرار دو نوع سامانه پدافند موشکی در صربستان برای عملیات در اولین رزمایش نظامی برون‌مرزی خود خبر داد. وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای گفت چند فروند از سامانه‌های پدافند موشکی «اس-400» و «پانتسیر اس-1» را برای رزمایش مشترک به صربستان اعزام کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بحبوحه تنش‌های آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» با روسیه، مسکو امروز (پنجشنبه) اعلام کرد در صربستان سامانه‌های پدافند موشکی مستقر کرده است.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای گفت چند فروند از سامانه‌های پدافند موشکی «اس-400» و «پانتسیر اس-1» را برای رزمایش مشترک به صربستان اعزام کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه در ماه سپتامبر سال جاری اولین رزمایش نظامی برون‌مرزی خود موسوم به «سپر اسلاویک ۲۰۱۹» را به همراه صربستان آغاز کرده و قصد دارد بخش دوم آن را در پایگاه هوایی «باتاینیکا» اجرا کند.

شناسایی، ردیابی، تشخیص و انهدام اهداف هوایی متخاصم از جمله تمرین‌هایی است که قرار است در این رزمایش نظامی که بیست‌ونهم اکتبر به پایان می‌رسد، انجام شود.

تنش‌های روسیه با ناتو در حالی با اختلاف‌نظرهای داخلی مقامات اتحادیه اروپا بر سر نحوه واکنش به مسکو همزمان شده که ناتو، روسیه را به تلاش برای ثبات‌زدایی در غرب متهم کرده و دبیرکل این سازمان چندی پیش گفته بود با اقدامات مسئولانه به تهدید موشکی روسیه علیه اروپا پاسخ خواهند داد. (جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر، کشورهای آمریکا و روسیه بعد از ماه‌ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد معاهده «منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» موسوم به INF، در یازدهم مرداد رسما از آن خارج شدند (+) که همین مسئله به وخامت روابط روسیه و اروپا اضافه کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان