arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸

بحرین الیوم: نتانیاهو و شاه بحرین در مجارستان مخفیانه دیدار کردند

پایگاه خبری بحرین الیوم روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «حمد بن عیسی» شاه بحرین ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت) گذشته با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجارستان به صورت مخفیانه ملاقات کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بحرین الیوم: نتانیاهو و شاه بحرین در مجارستان مخفیانه دیدار کردندبه گزارش پایگاه خبری بحرین الیوم به نقل از منابع دیپلماتیک، شاه بحرین که ماه آوریل به بهانه دیدار با «یانوش أدیر» رئیس جمهوری مجارستان عازم بوداپست شده بود در این سفر با نتانیاهو دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش، دیدار حمد بن عیسی و نتانیاهو در چارچوب اتخاذ تدابیر مقدماتی برای انجام نخستین گام از معامله قرن که تحت عنوان «کارگاه منامه» دو ماه پس از این دیدار در پایتخت بحرین انجام شد، صورت گرفت.

این منابع تاکید کردند که این دیدار مخفیانه همزمان با سفر نتانیاهو و خانواده اش به مجارستان که برای گذراندن تعطیلات به این کشور سفر کرده بودند،‌ انجام شده است.

بر اساس این گزارش، شاه بحرین در این دیدار گفته بود که او به نمایندگی از کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی خواستار بهبود روابط با رژیم صهیونیستی است.  

حمد بن عیسی با ابراز مسرت از دیدار با نتانیاهو گفته بود که روابط با رژیم صهیونیستی باید از چارچوب های دیپلماتیک فراتر برور و خواستار تشکیل ائتلافی در زمینه های سیاسی، امنیتی و نظامی برای مقابله با ایران شده بود.

در گزارش بحرین الیوم آماده است که حمد بن عیسی در دیدار با نتانیاهو همچنین خواستار انجام همکاری های امنیتی به ویژه استفاده از تجربیات رژیم صهیونیستی برای مقابله با آنچه که او مقابله با گروه های تروریستی خوانده، شده است.

از طرف دیگر نتانیاهو نیز اقدامات شاه بحرین برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ستوده و از حمایت این کشور از اقلیت یهودی بحرین تشکر کرده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از سیاست های خصمانه و صریح ولیعهد سعودی علیه آنچه که او دشمن مشترک خوانده، ابراز شگفتی کرده است.

منابع دیپلماتیک افزودند: هدف از این دیدار هماهنگی بیشتر میان دو طرف برای انجام کارگاه منامه و اتخاذ گام های تدریجی برای اعلام روابط دیپلماتیک و همکار های اطلاعاتی و امنیتی بوده است.

این گزارش می افزاید، پس از این دیدار نیز دو طرف در سطح وزارت خارجه دیدار هایی داشته اند.

«بنیامین نتانیاهو» پیش تر نیز در توییتی از رژیم آل خلیفه بحرین به خاطر میزبانی از کنفرانس اقتصادی منامه تشکر کرده بود.

نشست اقتصادی بحرین که نخستین مرحله از اجرای «معامله قرن» است، روزهای ۴و ۵ تیرماه امسال در منامه برگزار شد.

در این کنفرانس دو روزه که مقام‌های آمریکایی به شدت دوست داشتند به آن عنوان ورکشاپ (Work Shop) یا کارگاه آموزشی دهند، هیچ مقامی از جانب فلسطین و رژیم صهیونیستی شرکت نداشت.

«جرد کوشنر» مشاور دونالد ترامپ اما مدعی شد که از بسیاری از کشورهای عربی در این نشست نمایندگانی به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌ای حضور داشتند، اما در مقابل پرسش خبرنگاران برای بیان نام برخی از شرکت کنندگان مهم یا مقامات کشورها، سکوت اختیار کرد.

برگزاری این نشست با مخالفت بسیاری از گروه‌های فلسطینی، مردم کشورهای عربی و شخصیت‌های مختلف در جهان مواجه شده است ولی برخی دولت‌های عربی با حضور در آن برخلاف افکار عمومی خود قدم برداشتند و همین امر موجب ایجاد شکاف بیشتر بین آنان شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان