arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰

IFILM انگلیسی زبان می آید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس رسانه ملی در مراسم افتتاح رسمی شبکه نمایش با حضور رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت گفت: اینگونه مراسم افتتاحیه صرف نظر از صرفه جویی از هزینه های معمول به ویژه اتلاف وقت ، فرصت مناسبی است تا گزارشی از فعالیت های رسانه ملی به دولت داده شود.

آقای ضرغامی افزود: 12 هفته از پخش آزمایشی شبکه 24 ساعته پخش فیلم های سینمایی به نام شبکه نمایش می گذرد که در این مدت 450 فیلم سینمایی برای قشرها ، سلیقه ها و ذائقه های مختلف پخش شده است.

وی اضافه کرد: ساختارهای نمایشی ،جذاب ترین ، پرمخاطب ترین و مؤثرترین ساختارهای تلویزیونی هستند و همه نظرسنجی ها نیز این حقیقت را روشن می کند. آقای ضرغامی گفت: با توجه به اینکه برنامه های نمایشی ماهیت سرگرم کنندگی و به نوعی پر کردن اوقات فراغت همه قشرها و گروه ها را دارند با این ساختارها ارتباط برقرار می کنند بنابراین مخاطبان زیادی دارد . وی افزود: مهندسی پیام که مسئله بسیار مهمی در کار رسانه است اگر به درستی در ساختارهای نمایشی صورت گیرد می تواند ماندگارترین و مؤثرترین پیام ها را از طریق برنامه های نمایشی منتقل کند.

رئیس رسازمان صداوسیما گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در این حوزه از برجستگی ها و قابلیت های بسیار گسترده و قابل توجهی برخوردار است . وی افزود: امروز سینمای ایران و توانمندی تولید فیلم های سینمایی بالاست و فراموش نکنیم قبل از انقلاب سینمای ایران به علل متعدد به بن بست رسیده بود و دست اندرکاران سینما با صراحت اعلام کرده بودند که دیگر نمی توانند آن را اداره کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: اگر نبود آن سخنرانی تاریخی امام خمینی(ره) در12 بهمن 1357 در بهشت زهرا(س) که فرمودند ما سینما مخالف نیستیم بلکه با فساد و فحشا مخالفیم ، معلوم نبود واقعاً وضع سینمای ایران چگونه می شد.

آقای ضرغامی افزود: امروز صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با توان تولید سالانه بیش از دو هزار ساعت برنامه نمایشی شامل انیمیشن ، سریال و‌ فیلم های تلویزیونی در حوزه ملی و استانی جزو معدود کشورهایی است که در این سطح می تواند تولید داشته باشد.

وی اضافه کرد: صداوسیما با پخش بیش از 35 هزار ساعت برنامه های نمایشی از شبکه های مختلف و حتی ایجاد شبکه مجازی برنامه های نمایشی توانسته است این خلأ را پر و نیاز مردم را رفع کند.

آقای ضرغامی گفت: راه اندازی شبکه تلویزیونی مستقل و مختص فیلم های سینمایی با قابلیت های خاصی که دارد و تنظیم وقتی که مردم می توانند انجام دهند و در رأس ساعت برنامه خود را ببینند ، جایش خالی بود که خوشبختانه این کار با موفقیت صورت گرفت.

وی افزود: ما امروز بیش از هزار فیلم تلویزیونی تولید سیمای جمهوری اسلامی ایران و بیش از دو هزار فیلم سینمایی تولید سینمای کشور را در طول سال های گذشته داریم و نیز فیلم های خوب با مضامین مناسب و سلایق مختلف از سراسر دنیا تهیه می شود که پالایش های مناسب هم از نظر محتوایی و هم از نظر ظاهری صورت می گیرد و در واقع نیازی که مردم در این حوزه دارند رفع می شود.

آقای ضرغامی اضافه کرد: تلاش ما این است که در جدول برنامه هایی که در این مدت بسته شده و خیلی مورد اقبال و استقبال مردم واقع شده است ، هم فیلم های مناسب کودک و نوجوان شامل انیمیشن های جذاب ایرانی و خارجی و فیلم های متناسب با جوانان ، فیلم های معناگرا ، فیلم های خانواده محور ، سینمای کلاسیک در آخر شب و همچنین تولیدات متعدد سینمای ایران در بخش های مختلف به گونه ای تنظیم شده است که در واقع نیاز همه مخاطبان بتواند با استفاده از جدول پخش به خوبی رفع شود.

وی گفت: رسانه ملی با افتتاح شبکه نمایش پاسخ مناسبی به مطالبه ملی در این حوزه داد و امروز مردم عزیز کشور می توانند با تنظیم برنامه خود از فیلم های سینمایی با موضوعات مختلف مورد علاقه خود استفاده کنند.

آقای ضرغامی افزود: خوشبختانه راه اندازی شبکه iFILM هم در این مدت با استقبال فراوانی در کشورهای منطقه ، عربی و اسلامی مواجه شده است و به یاری خدا شبکه iFILM انگلیسی زبان در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد . وی اضافه کرد: همچنین شبکه هیس پن تی وی که شبکه ای به زبان اسپانیولی است هفته آینده افتتاح خواهد شد که بخش زیادی از آن تولیدات نمایشی جمهوری اسلامی ایران است و پیش بینی می کنیم تأثیرات بسیار زیادی در منطقه آمریکای لاتین داشته باشد.

رئیس سازمان صداوسیما گفت: از حمایت های بی دریغ رئیس جمهور و اعتباراتی که در حوزه محتوا و فعالیت های تولیدی در اختیار رسانه ملی قرار گرفته و به ویژه اعتبارات سنگینی که برای نصب فرستنده های دیجیتال در کشور در نظر گرفته شده است ، تشکر می کنم.

آقای ضرغامی افزود: امروز50 درصد کشور زیر پوشش سامانه دیجیتال قرار گرفته است تا با کیفیت بتوانند 16 کانال را دریافت کنند و ان شاء‌الله یا تامین اعتبارات بعدی می توانیم هشت شبکه دیگر را در تهران آزمایش کنیم و به تدریج برای مناطق مختلف کشور این شبکه ها را پوشش تکمیلی دهیم.

وی همچنین از حمایت های معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور و حضور همسر و فرزند شهید غلامرضا رهبر در این مراسم تشکر کرد.

آقای ضرغامی گفت: شهید رهبر شهید بزرگ رسانه ملی و شخصیتی استثنایی است که از روز نخست تا آخر یعنی روز شهادت در جبهه حضور داشت . وی افزود: شهید رهبر فردی شجاع ، پرکار ، باهوش و مبتکر بود و به خاطر همین هوش و شجاعت و تلاشی که داشت با وجود آنکه از مرکز آبادان برنامه اجرا می کرد تبدیل به چهره ای ملی شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
0
0
انگیس که مجوز پرس تی وی را لغو کرد بسوزد
ایمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
3
2
طبق نظرسنجی در کشورهای عربی که امکتن دریافت سیگنال شبکه ifilm داشتن تنها 10% از کل مردم کشورهای عربی بیننده این شبکه بودن..حالا هی پولای بی زبون ملتو برین خرج الکی بکنین..اخه با ام بی سی که شما نمیتونین رقابت کنین
نظرات بینندگان