arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸

لایو خبر - ۴ آبان ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقتدی صدر: با استعفای دولت، جلوی خونریزی مردم عراق را بگیرید / انتخابات با نظارت سازمان ملل برگزار شود / بی اعتنایی به خون مردم قابل تحمل نیست
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۲۱:۲۵

به گزارش تارنمای عراقی شفق نیوز، مقتدا صدر با امضای  بیانیه‌ای که  از سوی محمد صالح العراقی از نزدیکان وی  در فیس بوک منتشر شده است ،نوشت: با استعفای دولت جلوی خونریزی مردم شریف عراق را بگیرید.

رئیس جریان صدر همچنین درخواست کرده است که انتخابات با نظارت سازمان ملل برگزار شود.

وی یادآورشد که بی اعتنایی به خون مردم عراق، قابل تحمل نیست.

علی مطهری : تعطیلی روز آخر صفر، بی‌تدبیری است / خود امام رضا هم موافق نیست
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۲۱:۲۴

وقتی 28 صفر تعطیل است، تعطیلی دو روز یا یک روز بعد آن یعنی تعطیلی یک هفته کشور و ضربه اساسی به اقتصاد کشور به‌ ویژه بخش خصوصی.

 می‌توان در 28 صفر، ضمن گرامیداشت سالروز رحلت پیغمبر اکرم و شهادت امام حسن علیه‌السلام، شهادت امام رضا علیه‌السلام را نیز گرامی داشت.

سپیده قلیان آزاد شد
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۱۷:۱۶

پس از دستور بررسی و تجدید نظر احکام کارگران، سپیده قلیان‌ آزاد شد. سپیده قلیان دانشجوی دامپزشکی دانشگاه دزفول با تامین وثیقه ‏یک میلیارد و پانصد میلیونی به صورت موقت و تا تعیین تکلیف در دادگاه تجدیدنظر آزاد شده است.

سعد حریری تا ۲۴ ساعت آینده استعفا می‌دهد
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۱۷:۱۲

یک شبکه سعودی مدعی شد، نخست‌وزیر بزودی استعفا می‌کند. الحدث همچنین مدعی شد که پس از استعفای الحریری، رایزنی‌هایی برای تشکیل دولت انتقالی متشکل از ۱۴ وزیر تخصصی و غیر سیاسی وجود دارد. بنا بر این ادعا، تصمیم استعفا در جریان دیدار سعد الحریری با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان گرفته شده است.

۲۷ کشته و ۱۸۰۰ زخمی در اعتراضات جمعه عراق
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۱۱:۲۲

اعتراض‌های ضددولتی در بغداد پایتخت عراق و نیز چند شهر دیگر در جنوب این کشور دست‌کم ۲۷ کشته برجای گذاشت. بنا بر گزارش‌ها، هزاران نفر با وجود این هشدار‌ها در میدان تحریر بغداد جمع شدند و درگیری‌ها در نزدیکی منطقه سبز که محل استقرار ساختمان‌های دولتی و سفارتخانه‌ها است تا پایان روز جمعه ادامه داشت.

پیشنهاد حریری برای تشکیل دولت جدید
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۱۱:۲۲

به نوشته روزنامه "النهار"، سعد حریری شب گذشته با میشل عون دیدار کرد. حریری در این دیدار پیشنهاد تشکیل دولت جدید را مطرح کرد و عون هیچ اعتراضی به آن نکرد زیرا این پیشنهاد بر اساس سخنرانی دو روز پیش عون مطرح شد که در آن بازنگری در دولت را بر اساس سازوکارهای قانونی خواستار شده بود.

احتمال شهادت‌ بولتون در تحقیقات استیضاح ترامپ
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۱۱:۲۱

رسانه آمریکایی خبر داد که وکلای بولتون رایزنی‌هایی با مجلس نمایندگان آمریکا در ارتباط با شهادت‌دهی وی در تحقیقات استیضاح ترامپ داشته‌اند. در حالی که کمیته‌های اطلاعاتی، نظارت و امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در حال مصاحبه با شاهدانی در این رابطه هستند، اعضای دمکرات این کمیته گفته‌اند که شهادت دادن بولتون ضرورت دارد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۰۸:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان