arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸

آمریکا پرواز به کوبا به جز در پایتخت را ممنوع کرد

آمریکا روز جمعه اعلام کرد همه شرکت‌های هواپیمایی خود را از پرواز به فرودگاه‌های کوبا به جز در پایتخت این کشور منع می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا روز جمعه اعلام کرد همه شرکت‌های هواپیمایی خود را از پرواز به فرودگاه‌های کوبا به جز در پایتخت این کشور منع می‌کند.

به گزارش بامداد شنبه خبرگزاری رویترز، وزارت ترابری آمریکا روز جمعه (به وقت واشنگتن) اعلام کرد همه پروازها از این کشور به مقصد کوبا به جز فرودگاه هاوانا از روز 10 دسامبر سال جاری میلادی (19 آذرماه) ممنوع است.

وزارت ترابری آمریکا همچنین گفت که این ممنوعیت به درخواست «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور برای "تقویت سیاست واشنگتن در تشدید پیامدهای اقتصادی سرکوب مردم و حمایت از نیکلاس مادورو در ونزوئلا برای دولت کوبا" اعمال می‌شود.

این اقدام همه پروازهای هواپیمایی‌های آمریکایی به مقصد هر یک از 9 فرودگاه بین‌المللی در کوبا به جز هاوانا پایتخت این کشور را ممنوع می‌کند.

ماه گذشته نیز وزارت بازرگانی آمریکا با اعلام تحریم‌های جدید علیه کوبا، همه مجوزهای فعلی اجاره هواپیماهای مسافربری به این کشور را لغو و فروش برخی کالاهای خارجی را به هاوانا که در آن از قطعات آمریکایی استفاده شده، ممنوع کرد.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انتخاب «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا به دومین دوره ریاست جمهوری را به رسمیت نشناخته و خواسته کناره‌گیری او از قدرت و برگزاری مجدد انتخابات شد.

واشنگتن کوبا را عامل سرپا نگهداشتن دولت مادورو می‌داند و ضمن انتقاد از این کشور، فشارهای اقتصادی خود بر آن را افزایش داده تا هاوانا از حمایت از دولت مادورو منصرف کند.

«برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا اوایل مهرماه جاری در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن سیاست‌های واشنگتن علیه هاوانا، گفت: محاصره اقتصادی، مالی و تجاری آمریکا علیه کوبا که همچنان پس از گذشت ۶۰ سال ادامه دارد، مانع اصلی در مسیر توسعه این کشور است.

وزیر امور خارجه کوبا اضافه کرد: دولت ترامپ همکاری کوبا با ونزوئلا و عدم تمایل هاوانا برای کمک به سرنگونی دولت «نیکولاس مادورو» را بهانه‌ای برای تشدید فشارها قرار داده است.

واشنگتن و هاوانا پس از 50 سال قطع روابط دیپلماتیک، در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا تلاشی را برای عادی‌سازی روابط از سر گرفتند؛ اما ترامپ از زمان به قدرت رسیدن در سال 2017، تلاش کرده است سیاست خارجی اوباما در قبال کوبا را خنثی کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان