arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۸

یک زن برای نخستین بار نخست‌وزیر بلژیک شد

"سوفی ویلمز" وزیر بودجه بلژیک روز شنبه به عنوان نخست وزیر موقت این کشور انتخاب شده است. "شارل میشل" نخست وزیر کنونی بلژیک به دنبال اختلاف با ملی‌گرایان فلاندر که به خاطر امضای پیمان مهاجرتی سازمان ملل از دولت ائتلافی وی کناره‌گیری کردند، در برابر نمایندگان اعلام کرد: «من تصمیم گرفته‌ام که در اوایل ماه نوامبر (اواسط آبان) از سمتم کناره‌گیری کنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"سوفی ویلمز" وزیر بودجه بلژیک روز شنبه به عنوان نخست وزیر موقت این کشور انتخاب شده است.

به گزارش فرانس ۲۴، سوفی ویلمز ۴۴ ساله قرار است امروز یکشنبه بعد از اعلام سوگند در برابر کینگ فیلیپ به عنوان نخست وزیر رسمی بلژیک معرفی شود.

"شارل میشل" نخست وزیر کنونی بلژیک به دنبال اختلاف با ملی‌گرایان فلاندر که به خاطر امضای پیمان مهاجرتی سازمان ملل از دولت ائتلافی وی کناره‌گیری کردند، در برابر نمایندگان اعلام کرد: «من تصمیم گرفته‌ام که در اوایل ماه نوامبر (اواسط آبان) از سمتم کناره‌گیری کنم.

بلژیک از زمان سقوط دولت به رهبری میشل در دسامبر سال ۲۰۱۸ تا کنون در تشکیل دولت ائتلافی موفق نبوده است.

بلژیک از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ به مدت ۵۴۱ روز را بدون دولت سپری کرد که رکوردی در جهان به حساب می آید.

کشور پادشاهی بلژیک کشوری مستقل در اروپای غربی است که از سه جامعه ی (فنلاندی، فرانسوی و آلمانی) و سه منطقه ی (بروکسل، فنلاندرز و والوون) تشکیل شده است. این کشور از جنوب با فرانسه، از شمال با هلند، از شرق با آلمان، از سمت جنوب شرقی با لوکزامبورگ و از سمت شمال غرب با دریای شمال مجاور است. حدود 30,277 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 11 میلیون نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان