arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰

مطهری: دولت باسلیقه ‌خود هدفمندی را اجرا کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


علی مطهری عدم پرداخت سهم تولید از درامدهای حاصل از آزادسازی قیمت حامل های انرژی را از دیگر تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خواند و افزود: پرداخت سهم سی‌درصدی بخش تولید یعنی صنعت و کشاورزی با گذشت بیش از یک سال از اجرای این قانون محقق نشده است .

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر این که مصوبات مجلس در قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اجرا نشد، افزود: افزایش قیمت حامل‌های انرژی با شیب تند و عدم پرداخت سهم تولید از جمله تخلفاتی است که دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کارنامه خود ثبت کرده است.

علی مطهریگفت: وضعیت فعلی و صدماتی که به بخش تولید در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها وارد شده ،  ناشی از اجرای سلیقه‌ای قانون توسط دولت و بی‌توجهی به مصوبات مجلس است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجرای سلیقه‌ای دولت  ازقانون هدفمندی یارانه‌ها افزود:مجلس مصوب کرد که این قانون باید در یک دوره زمانی ۵ ساله به اجرا درآید اما رفتار دولت در افزایش قیمت حامل‌های انرژی و شیب تندی که به این افزایش قیمت داده شد، حاکی از این موضوع بود که دولت مدت زمان اجرای این قانون را کمتر از ۳ سال در نظر گرفته و در واقع نظر خود را اجرا کرد.

وی عدم پرداخت سهم تولید از درامدهای حاصل از آزادسازی قیمت حامل های انرژی را از دیگر تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خواند و افزود: پرداخت سهم سی‌درصدی بخش تولید یعنی صنعت و کشاورزی با گذشت بیش از یک سال از اجرای این قانون محقق نشده است .

مطهری اجرای قانون هدفمندی را به شیوه فعلی مغایر با مصوبات و نظرات دولت توصیف و تصریح کرد: در مجموع مجلس مایل بود هدفمندی با شیب ملایمی انجام شود که این اتفاق نیافتاد چرا که دولت سلیقه خود را در اجرای هدفمندی به جای قانون مصوب مجلس در راس و الگوی عمل قرار داد.
نظرات بینندگان