arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸

سردار رادان: زندان‌ها بازدارندگی کافی ندارند

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی یکی از اهداف رسیدگی به پرونده‌ها در کلانتری ها را افزایش بازدارندگی دانست و گفت: زندان‌های ما بازدارندگی کافی را ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی یکی از اهداف رسیدگی به پرونده‌ها در کلانتری ها را افزایش بازدارندگی دانست و گفت: زندان‌های ما بازدارندگی کافی را ندارند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قوه قضاییه، سردار احمدرضا رادان روز دوشنبه در دیدار رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه ضمن تاکید بر ضرورت انجام فعالیت‌های پژوهشی با هدف کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا اظهار کرد: به عنوان نمونه در پرونده‌های مربوط به راهنمایی و رانندگی باید اقداماتی انجام داد تا تصمیمات در کلانتری گرفته و به جای جرم، تخلف انتظامی تعریف شود.

وی با اشاره به لزوم کاهش ارجاع پرونده‌ها به قوه قضاییه گفت: در این صورت می‌توان از محرومیت‌های اجتماعی مختلفی به جای اعمال مجازات استفاده کرد.

سردار رادان از ضرورت تشکیل کارگروهی مشترک میان پژوهشگاه قوه قضاییه و ناجا سخن گفت و افزود: در این کارگروه باید موارد مشترک را با هدف کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی مطرح و برای آنها چاره‌اندیشی کنیم.

پژوهشگاه قوه قضاییه مرکز تصمیم سازی دستگاه قضاست

سید حجت الله علم‌الهدی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با تاکید بر وجود فصول مشترک فعالیت بین ناجا و قوه قضاییه اظهار کرد: پژوهشگاه مرکز تصمیم‌سازی و قوه عاقله دستگاه قضاست که نیازهای علمی این دستگاه را تامین می‌کند.

وی با تشریح جایگاه پژوهشگاه به عنوان بازوی کارشناسی قوه قضاییه گفت: پژوهشگاه، حلقه واسط دستگاه قضا و نهادهای علمی، دانشگاهی و نیز حوزوی است.

علم‌الهدی با معرفی ساختار پژوهشگاه در قالب پژوهشکده‌های مختلف تحقیقاتی افزود: از آنجایی که پژوهشگاه قوه قضاییه میان نخبگان دانشگاهی و دستگاه قضایی جایگاه مناسبی دارد، بستر مناسبی برای فعالیت‌های مشترک خواهد بود.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر دوری از هرگونه موازی‌کاری افزود: ما سعی داریم برای دوری از موازی‌کاری، روی نقاط مشترک تمرکز کنیم. قوه قضاییه و نیروی انتظامی موضوعات مشترک زیادی دارند، لذا ما در پژوهشگاه می‌توانیم طرح‌های مطالعاتی، میزگرد و همایش‌های مشترکی با مرکز مطالعات راهبردی ناجا برگزار کنیم.

نظرات بینندگان