arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸

ثبت ۲۵ میلی متر بارندگی در کرج

قائم مقام خدمات شهر شهرداری کرج با اعلام اینکه تمام مناطق این کلانشهر امشب دچار سیلاب و آبگرفتگی شده ، گفت : در این مدت ۲۵ میلی متر بارندگی در کرج به ثبت رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قائم مقام خدمات شهر شهرداری کرج با اعلام اینکه تمام مناطق این کلانشهر امشب دچار سیلاب و آبگرفتگی شده ، گفت : در این مدت ۲۵ میلی متر بارندگی در کرج به ثبت رسیده است.

سیدجواد حسینی شامگاه دوشنبه به ایرنا گفت: امشب حدود ۲ ساعت بارندگی در این کلانشهر داشتیم که میزان بارش ها به ۲۵ میلی متر رسید که سرزیر شدن سیلاب ها از ارتفاعات سبب شد تا بیشتر مناطق و معابر کرج دچار آبگرفتگی شود.

وی بیان داشت : تیم های امدادی شهرداری کرج متشکل از آتش نشانی و خدمات شهر با بسیج امکانات خود به رفع آبگرفتگی معابر پرداخته و اکنون سیلاب در حال فروکش است .

قائم مقام خدمات شهر شهرداری کرج افزود: ۱۲۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۵۰۰ نیروی انسانی در حال خدمات رسانی به مناطق مختلف شهر هستند و شهرداری به تنهایی بار خدمات رسانی و مهار سیلاب را بر دوش گرفته است.

وی بیان داشت : موقعیت جغرافیایی کلانشهر کرج به گونه ای است که با کمترین بارش به صورت طبیعی در معرض سیلاب قرار می گیرد.

قائم مقام خدمات شهر شهرداری کرج با بیان اینکه مدیریت شهری کرج در سال های گذشته تاکنون اقدامات گسترده ای برای مهار سیلاب ها به عمل آورده ، گفت : با این حال نمی توان به طور کلی مشکل آبگرفتگی برخی معابر را برطرف کرد.

حسینی با بیان اینکه نگرانی خاصی از بابت سیلاب کرج وجود ندارد ، گفت : تیم های مدیریت شهری با استقرار در مکان های مختلف به ویژه زیر گذرها در حال هدایت سیلاب به چاه های جذبی هستند.

شهرداری کرج در ۲ سال گذشته حدود ۵۰۰ حلقه چاه جذبی برای جمع آوری آب های سطحی و روان آب ها حفاری کرده است .

به گفته مسئولان شهرداری کرج تعدادی از چاه های جذبی در محدوده این زیر گذرها حفاری شده که نقش موثری در جذب سیلاب ها دارد.

همچنین محمد یساولی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام کرد که این سازمان با تمام تجهیزات و امکانات ۲۹ ایستگاه خود در حال امداد رسانی به مناطق مختلف شهر کرج است.

وی با بیان اینکه نگرانی خاصی از بابت سیلاب وجود ندارد ، گفت: بازگشایی معابر و رفع آبگرفتگی برخی منازل از اولویت کاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرج است.

بارش شدید باران از غروب امروز در کرج آغاز شد و حدود ۲ ساعت ادامه داشت.

کلانشهر کرج حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بارندگی امشب در استان البرز سبب آبگرفتگی معابر و تعدادی از منازل در شهر ماهدشت کرج ، فردیس و سایر مناطق این استان شد.

طبق گزارش هواشناسی استان البرز بارش ها تا روز پنجشنبه هفته جاری در استان البرز ادامه دارد و تیم های امدادی دستگاه های اجرایی در حالت آماده باش به سر می برند.

بارش برف نیز از ساعتی پیش در محور کوهستانی کرج - چالوس آغاز شده است.

نظرات بینندگان