arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۸

رئیس بانک مرکزی لبنان: برون رفت از بحران فعلی نیازمند راه‌حل‌های فوری است

رئیس بانک مرکزی لبنان، برون رفت کشورش از بحران کنونی را نیازمند اقداماتی سریع دانست و گفت: در چند روز آینده به راه حل‌های فوری نیاز داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس بانک مرکزی لبنان، برون رفت کشورش از بحران کنونی را نیازمند اقداماتی سریع دانست و گفت: در چند روز آینده به راه حل‌های فوری نیاز داریم.

به گزارش پایگاه خبری المیادین، «ریاض سلامه» با تکذیب خبری که شبکه آمریکایی «سی ان ان» به نقل از وی منتشر کرده مبنی بر اینکه «اقتصاد لبنان چند روز با فروپاشی فاصله دارد»، گفت: من نگفته‌ام که اقتصاد لبنان ظرف چند روز آینده فرو می‌پاشد، آنچه گفته‌ام این است که در چند روز آینده به راه‌حل‌های فوری نیازمندیم.

وی تاکید کرد که ارتباط میان پول ملی با دلار حفظ خواهد شد و ابزارهای لازم را برای این کار در اختیار داریم.

سلامه همچنین اظهار داشت: از بانک‌ها نخواسته‌ایم که کار خود را تعطیل کنند، بانک‌ها در کمترین زمانی که اوضاع آرام شود، بازگشایی خواهند شد.

سی ان ان، روز دوشنبه مضمون مصاحبه خود با رئیس بانک مرکزی لبنان را منتشر کرد که در آن به نقل از سلامه آمده بود: اگر راه حل فوری برای جلوگیری از اعتراضاتی که کشور را فلج کرده است، یافت نشود، اقتصاد لبنان به زودی فرو می‌پاشد.

سلامه افزود: سعد حریری نخست وزیر لبنان می‌خواست استعفا کند اما ترسید که در دولت خلاء ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تاکنون راه حلی برای بحران موجود پیدا نشده است، گفت: هر قدر یافتن راه حل به تعویق بیافتد، هزینه برای کشور سنگین‌تر خواهد بود.

رئیس بانک مرکزی لبنان همچنین خاطرنشان کرد که مشاغل مردم در خطر است زیرا شرکت‌ها دچار زیان شده‌اند و این خطر وجود دارد که آنها توانایی پرداخت حقوق کارکنان خود را نداشته باشند.

بیروت پایتخت لبنان و بسیاری از شهرهای این کشور از ۱۲ روز قبل صحنه تظاهرات مردمی علیه وضعیت اقتصادی و مشکلات معیشتی و اعمال مالیات‌ها است.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان روز جمعه گذشته ضمن اعلام مخالفت با استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام، از حامیان خود خواست خیابان‌ها و میادین تظاهرات را ترک کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان