arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸

روسیا الیوم: ترکیه ۱۸ نظامی سوری را اسیر کرده / مشکل این نظامیان امروز حل می‌شود

شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" به نقل از منابع آگاه گفت، مشکل ۱۸ نظامی که گمان می‌رود، از نیرو‌های ارتش سوریه باشند و ترکیه آنان را به اسارت گرفته است، امروز (چهارشنبه) حل می‌شود. تاکنون دولت سوریه هیچ واکنشی به اظهارات مقام‌های ترکیه مبنی بر به اسارت گرفتن نظامیانش نشان نداده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شبکه تلویزیونی روسی روسیا الیوم، ترکیه اعلام کرد که نیروهای این کشور روز سه شنبه چند نظامی را در منطقه "رأس العین" در شمال شرق سوریه که به احتمال زیاد از نیروهای ارتش سوریه باشند، به اسارات گرفته است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد، ۱۸ نظامی سوریه در منطقه «راس‌العین» واقع در شمال سوریه به اسارت گرفته شدند.

ترکیه اعلام کرد: این ۱۸ نفری که ادعا می‌کنند از نیروهای ارتش سوریه هستند،‌ در عملیات مین‌زدایی، شناسایی و امنیتی در جنوب شرقی راس‌العین بازداشت شدند.

فعالان سوری نیز فیلمی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که نشان می‌دهد، شبه‌نظامیان مورد حمایت ارتش ترکیه ۱۸تن از سربازان سوری را در منطقه "تل الهوی" در حومه شهر "راس العین" به اسارت گرفته‌اند.

این فیلم، شماری از افراد مسلح را نشان می‌دهد که خود را گروهی از ارتش خودخوانده "ارتش ملی سوریه" که مورد حمایت ترکیه است، معرفی می‌کنند و اسیران را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

تاکنون دولت سوریه هیچ واکنشی به اظهارات مقام‌های ترکیه‌ مبنی بر به اسارت گرفتن نظامیانش نشان نداده است.

از سوی دیگر در درگیری نیروهای ارتش سوریه با نظامیان ترکیه‌ای در شمال شرق سوریه، دستکم ۶ تن از نظامیان سوری کشته شدند.

یگان‌های ارتش سوریه از روز یکشنبه گذشته، در ۱۲ روستای واقع در شمال شرق این کشور مستقر شده و امنیت را برقرار کردند، این اقدام بدنبال توافق ۲۳ مهرماه کردهای سوریه با دولت بشار اسد برای مقابله با تهاجم ارتش ترکیه در مناطق شمال شرق سوریه صورت گرفت.

پس از توافق دولت دمشق و نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) ارتش سوریه برای استقرار نیروهایش در حومه شمالی استان الحسکه در شمال شرق این کشور و با هدف حفظ تمامیت ارضی سوریه در نقاط مرزی با ترکیه و برای مقابله با برخی ناامنی‌ها، تحرکات خود را آغاز کرد.

استقرار ارتش سوریه در نوار مرزی این کشور با ترکیه، پس آن صورت گرفت که دولت آنکارا ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد، اقدامی که با مخالفت بسیاری از کشورها رو به رو شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان