arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸

جنیدی: شیوه‌نامه انضباطی دانشجویان اصلاح می‌شود

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: اگر موردی در شیوه‌نامه انضباطی دانشجویان وجود داشته باشد که مغایر با قانون اساسی یا سایر قوانین باشد و یا با منشوری که رئیس‌جمهور ابلاغ کردند، باشد آن را اصلاح خواهیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش تسنیم، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درخصوص تصویب شیوه‌نامه انضباطی دانشجویان اظهار داشت: ما برای تصویب این شیوه‌نامه با تشکل‌های دانشجویی صحبت کرده و نظر وزیران را اخذ می‌کنیم. اگر موردی وجود داشته باشد که مغایر با قانون اساسی یا سایر قوانین باشد یا با منشوری که رئیس‌جمهور ابلاغ کردند، باشد آن را اصلاح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شیوه‌نامه قبلی را اصلاح خواهیم کرد، افزود: شیوه‌نامه انضباطی در همه کارها وجود دارد. به‌عنوان مثال من عضو هیئت علمی دانشگاه تهران هستم و یک قانون انتظامی در دانشگاه وجود دارد که ما باید قوانین و دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم. بنابراین برای کسی که کارمند است قانون تخلفات اداری وجود دارد که باید آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اداری را رعایت کند. کسی که در صنفی قرار دارد مانند یک وکیل دارای مقررات انضباطی و انتظامی است. به عنوان مثال اگر شما هنگام یک کار تحقیقی که باید به استاد تحویل دهید، اگر کار فرد دیگر را کپی کنید، در واقع از لحاظ انضباطی تخلف کرده‌اید و باید رسیدگی شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: نمی‌خواهیم محیط دانشگاهی و اصالت کار علمی و فعالیت‌های ما که اعتبار دانشگاه و دانشجو است از بین برود بلکه باید یک نظام انضباطی وجود داشته باشد تا این اعتبارها از بین نرود. ما از تشکل‌های دانشجویی دعوت می‌کنیم و این مسئله را با وزیران در میان گذاشته‌ام و بیان کرده‌ام که ملاحظاتی وجود دارد که آنها هم با سعه صدر پذیرفتند.

نظرات بینندگان