arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸

آلمان مالکیت سلاح را برای گروه های راست افراطی سخت تر کرد

کابینه آلمان روز چهارشنبه قوانینی برای مقابله با خشونت سیاسی جناح راست را به‌تصویب رساند که شامل اعمال مقرراتی سخت‌تر در زمینه مالکیت سلاح و نظارت بیشتر بر انتشار مطالب نفرت‌انگیز در اینترنت می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کابینه آلمان روز چهارشنبه قوانینی برای مقابله با خشونت سیاسی جناح راست را به‌تصویب رساند که شامل اعمال مقرراتی سخت‌تر در زمینه مالکیت سلاح و نظارت بیشتر بر انتشار مطالب نفرت‌انگیز در اینترنت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، این تصمیم جدید دولت آلمان در واکنش به افزایش جرم و جنایت گروه های راست که از نفرت نشات می گیرد، اتخاذ شده است. ‌

دولت «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در پی کشته شدن یک سیاستمدار طرفدار مهاجرت در این کشور و حمله فردی مسلح به یک کنیسه و مغازه ای در شهر هاله واقع در ایالت زاکسن، ‌ تحت فشار قرار گرفته است.

عامل این دو حمله، گروه های راست های افراطی بودند که در شبکه های اینترنتی . اجتماعی فعالیت داشتند تا تبلیغات نژادپرستانه را اشاعه و سیاستمداران را مورد تهدید قرار دهند.

قوانین جدید، شبکه های اینترنتی و رسانه های اجتماعی را ملزم می کند نهادهای امنیتی و پلیس را از محتوای مطالب نفرت انگیز خود مطلع کنند.

دولت آلمان همچنین خواستار غیرقانونی شدن فروش سلاح به گروه های افراطی است. تمهیدات دیگر شامل حمایت مالی بیشتر از برنامه های افراطی زدایی و گروه هایی است که مروج دموکراسی اند و با یهودستیزی مقابله می کنند.

جامعه یهودیان آلمان از این برنامه استقبال کرده، اما اعلام کرده است که تمرکز بر یهودستیزی افراطیون راستگرا، به خشونت علیه یهودیان در این کشور پایان نمی دهد.

براساس اعلام دولت آلمان، حدود ۹۰ درصد از یک هزار و ۸۰۰ حوادث ثبت شده علیه یهودیان در سال گذشته، از سوی حامیان دیدگاه های راست افراطی روی داده است.

آلمان دو سال پیش قوانینی را تصویب کرد که زمینه جریمه نقدی رسانه های اجتماعی به ارزش ۵۰ میلیون یورو به دلیل حذف نکردن مطالب مروج نفرت را فراهم می کرد.۹۱۰۹

این قوانین جدید، فیس بوک را برآن داشت هزاران پست مروج نفرت را که در این رسانه منتشر شده بود، ‌ حذف کند.

آژانس اطلاعات داخلی آلمان تخمین زده است که حدود ۲۴ هزار و ۱۰۰ افراطی راستگرا در این کشور زندگی می کنند که تقریبا نیمی از آنها به طور بالقوه خشونت آمیز هستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان