arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۸۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۰

نتانیاهو:از حمله به ایران خجالت نکشید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیپلماسی ایرانی : بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با اشاره به موضوع هولوکاست و خطر هسته ای شدن ایران مدعی شد که کشورش نباید از اقدام یکجانبه علیه تهدیدی که متوجه بقایش است، خجالت بکشد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که وی در جریان سخنرانی در مراسم یادبود هولوکاست در مجلس از اقدام اخیر اروپا در جهت تحریم واردات نفت از ایران تقدیر کرده است.

نتانیاهو مدعی شد: در حال حاضر همکاری بین المللی دستاورد مهمی علیه ایران داشته است اما اسرائیل باید درس هایی که از هولوکاست آموخته است را به یاد داشته باشد. چرا که زمانی که موضوع موجودیت اسرائیل مطرح است، تل آویو نباید سرنوشت خود را به دست دیگران بسپارد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که مقامات آمریکایی در سفر های اخیر خود به اسرائیل سعی کرده اند از اینکه اسرائیل به طور خودسرانه وارد جنگ با ایران نمی شود، اطمینان حاصل کنند. در همین حال ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل نیز این نکته را خاطرنشان کرد که حمله به ایران به زودی نخواهد بود.

اما نخست وزیر اسرائیل که پیش تر در گفت و گو با مقامات آمریکایی تحریم ها علیه ایران را کارآمد توصیف کرده بود، در سخنرانی اخیرش بر اهمیت اتکای اسرائیل بر خودش در مواجه با تنش ها تاکید کرده است.
اسرائیل ادعا می کند که ایران مجهز به سلاح هسته ای بزرگترین تهدید علیه این کشور یهودی نشین است به همین دلیل در مواجه با جمهوری اسلامی تمامی گزینه ها روی میز خواهد بود.
نخست وزیر اسرائیل در بخش دیگری از اظهارات خود بر اهمیت تشدید تحریم ها و ترکیب آن با تهدید گزینه نظامی علیه ایران تاکید کرد و در عین حال خاطرنشان کرد که اسرائیل روند تلاش های دیپلماتیک برای حل بن بست هسته ای ایران را رها نکرده است.

وی مدعی شد که تجربه هولوکاست به اسرائیل آموخته است تا آنجایی که می تواند برای مقابله با تهدید ها در جامعه جهانی متحد داشته باشد. اما اسرائیل نباید سر خود را در برف فرو ببرد چرا که ایران به طور روشن درخواست نابودی اسرائیل را مطرح کرده و برای این هدف برنامه ریزی کرده و در همین راستا نیز حرکت می کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
3
7
من هم مخالف دولتم هم وضع موجود اما حالم از این اسرائیل به هم میخوره وای بر ما اگه به خاطر ناراحتی از وضع کشورمون به آدم کشایی مثل این بابا پناه بیاریم ننگ بر ما ننگ
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
4
9
اسرائیل نابود است.
امیر حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
2
7
خجالت هم خوب چیزیه
بابا 5 علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
3
10
نتانیاهو خفه شو !
نظرات بینندگان