arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۸۷۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸

ظریف: حرکت به سوی حاکمیت قانون در سوریه آغاز شده

«محمدجواد ظریف» بامداد پنجشنبه در پیامی توئیتری نوشت: از ژنو بازگشتم؛ در آنجا در آستانه تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه با وزرای خارجه روسیه و ترکیه و «گیر پدرسن» نماینده سازمان ملل دیدار کردم. وی افزود: پس از سال‌ها جنگ ویرانگر، به لطف روند آستانه، حرکت به سوی حاکمیت قانون آغاز شده است. راه دشواری در پیش است اما جایگزینی وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف: حرکت به سوی حاکمیت قانون در سوریه آغاز شده

«محمدجواد ظریف» بامداد پنجشنبه در پیامی توئیتری نوشت: از ژنو بازگشتم؛ در آنجا در آستانه تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه با وزرای خارجه روسیه و ترکیه و «گیر پدرسن» نماینده سازمان ملل دیدار کردم.

وی افزود: پس از سال‌ها جنگ ویرانگر، به لطف روند آستانه، حرکت به سوی حاکمیت قانون آغاز شده است. راه دشواری در پیش است اما جایگزینی وجود ندارد.

وزیر امور خارجه ایران سه‌شنبه برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه عضو روند آستانه وارد ژنو شد.

وی در ابتدای حضور خود در ژنو، با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد و سپس در نشست سه جانبه وزرای امور خارجه روند آستانه حضور یافت.

همچنین ظریف در نشست چهار جانبه ایران، روسیه، ترکیه و سازمان ملل متحد در ژنو با موضوع تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه شرکت کرد و پس از پایان این نشست به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

نخستین نشست کمیته قانون اساسی سوریه روز چهارشنبه با شرکت همه ۱۵۰ عضو این کمیته شامل نمایندگان دولت، معارضان و جامعه مدنی سوریه در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد.

این نشست با انجام دیدارهای هیأت‌های شرکت‌کننده تا روز جمعه (۱۰ آبان) ادامه خواهد داشت و نشست کمیته کوچک آن شامل ۴۵ عضو از همان روز آغاز و تا جمعه آینده (۱۷ آبان) طول خواهد کشید.

نظرات بینندگان