arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۰

بهمنی: دلار تک نرخی از شنبه با قیمت 1226 تومان عرضه می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کل بانک مرکزی از آغاز اجرای طرح دلار تک نرخی از روز شنبه آینده خبر داد و گفت: در سیاست جدید هر دلار 1226 تومان خواهد بود.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، محمد بهمنی عصر امروز پنجشنبه از آغاز اجرای طرح دلار تک نرخی خبر داد و گفت: از روز شنبه هفته آینده هر دلار به قیمت 1226 تومان و تک نرخی خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه در تصمیم‌گیری‌های جدید میزان ارز مسافری را نیز کاهش دادیم، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در دور جدید مبلغ ارز مسافری را از متقاضیان دریافت کنیم و پس از کنترل‌های لازم نسبت به واگذاری ارز اقدام شود.

بهمنی با اشاره به اینکه دلار 1226 تومانی و تک نرخی از روز شنبه آینده تحویل خواهد شد، تصریح کرد: حتی برای افرادی که بخواهند مسافرت‌های دور نیز داشته باشند ارز مورد نیاز را فراهم خواهیم کرد و هیچ مشکلی برای هموطنان به جود نخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: با سیاست جدید بانک مرکزی دیگر نیازی به مراجعه افراد به بازارهای آزاد برای تهیه ارز وجود نخواهد داشت و سیستم‌های بانکی تمام نیازهای آنها را برآورده می‌کند که البته نحوه واگذاری ارز به نسبت نوع مصرف افراد متفاوت خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تحریم‌های اخیر کشورهای اروپایی علیه بانک مرکزی گفت: خوشبختانه در زمینه تحریم‌ها مردم باهوش و فهیم هستند و یا راه را می‌یابند و یا می‌سازند و ما هم اکنون 32 سال است که تحریم شده‌ایم و این اقدامات به تازگی اتفاق نیافتاده است.

بهمنی با بیان اینکه هیچ مشکلی تا کنون وجود نداشته است، تصریح کرد:‌ البته کمی کارها سخت شده ولی امیدواریم که بتوانیم این بحران را نیز به خوبی پشت سر بگذاریم چرا که در دنیای امروز با کشورهای زیادی که وجود دارد راه‌های جدیدی را پیدا خواهیم کرد و کارمان را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما آنچنان رابطه‌ای با اروپا و آمریکا نداشته‌ایم که حال بخواهد در شرایط کاری ما تاثیر بگذارد. البته وضعیت خود آ‌مریکا و کشورهای اروپایی از نظر بحران‌های به وجود آمده به مراتب بیشتر از این است که فکر کنیم کشور ما دچار مشکل خواهد شد.
نظرات بینندگان