arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸

قرائتی: بعضی از علوم موجود در سیستم آموزشی بی خاصیت است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تصریح بر این نکته که برخی علومی که در آموزش و پرورش و دانشگاه آموزش داده می‌شود بدون خاصیت است، تاکید کرد که باید آموزش‌ها به گونه‌ای باشد که مورد استفاده قرار گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قرائتی: بعضی از علومی موجود در سیستم آموزشی بی خاصیت است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تصریح بر این نکته که برخی علومی که در آموزش و پرورش و دانشگاه آموزش داده می‌شود بدون خاصیت است، تاکید کرد که باید آموزش‌ها به گونه‌ای باشد که مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محسن قرائتی پنج‌شنبه ۹ آبان در پنجمین اجلاس استانی نماز در شیراز با بیان اینکه عمل صالحان موجب عصبی شدن کفار می‌شود، گفت: تمام مناسبت‌های تاریخی در گذر زمان ایجاد شده اما نماز تنها موضوعی است که همواره وجود داشته و باید این فریضه به صورت عمومی و در پیشگاه افراد انجام شود.

او همچنین با بیان اینکه فراموش نمی‌کنیم که نماز در تمام لحظات زندگی افراد از اولین لحظه تولد تا لحظه مرگ وجود دارد، افزود: باید با افرادی که نماز نمی‌خوانند به صورت فرد به فرد صحبت کرد تا چرایی نماز نخواندن آنها مشخص شود، زیرا اگر نماز جدی گرفته نشود، بسیاری از کارها مغفول می‌ماند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور همچنین با اعلام رضایت نسبی از وضع نماز در کشور نسبت به گذشته، گفت: همچنان نسبت به جایگاهی که باید داشته باشیم، عقب هستیم.

قرائتی در خصوص مطالعه نماز نیز تاکید کرد: تمام مدیران و اشخاص باید حداقل یک کتاب در خصوص نماز مطالعه کنند و مبلغین نیز با بروز آوری اطلاعات خود نسبت به پاسخ گویی به نیازها و سوالات اقدام کنند.

او افزود: همه نیازهایی که جامعه بشری دارد در قرآن آمده است و می‌توان با تفسیر آیات قرآن نسبت به پاسخگویی نیازهای جامعه بشری اقدام کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز در خصوص ویژگی علم نیز تاکید کرد: علم باید واجب یا مستحب باشد و حلال مشکل فرد یا گروهی باشد، البته مسئولین برای پیشرفت باید با مردم و همراه مردم باشند.

قرائتی خاطرنشان کرد: هر کسی دارای امکانات و قدرت است، مسئولیت گسترش نماز را هم به عهده دارد و فرقی ندارد که در چه رده و جایگاه مدیریتی قرار دارد.

او با اشاره به اینکه نباید نگاهمان تنها به پوسته دین باشد، عنوان کرد: با وجود اینکه نمازهای جماعت مختلفی در کشور برگزار میشود اما هنوز جای کار برای گسترش فرهنگ نماز وجود دارد

نظرات بینندگان