arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۸

کره شمالی: یک موشک فوق العاده بزرگ آزمایش کردیم

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز جمعه به نقل از مقامات این کشور اعلام کرد پیونگ یانگ روز گذشته (پنجشنبه) یک موشک فوق العاده بزرگ را با موفقیت آزمایش کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"کی سی ان ای" خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز جمعه گزارش کرد با یک موفقیت جدید، کره شمالی گام دیگری در راستای تکمیل سیستم تسلیحاتی کشور برداشته است.

ارتش کره جنوبی و گارد ساحلی ژاپن روز گذشته گزارش کردند کره شمالی دو موشک کوتاه برد را از استان پیونگان جنوبی به سمت ساحل شرقی شلیک کرده است بر اساس این گزارش ها هر دو موشک در حدود 370 کیلومتر برد و 90 کیلومتر ارتفاع، پرواز کرده اند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد آکادمی علوم دفاعی این کشور بعد از ظهر پنجشنبه موفق به آزمایش یک موشک فوق العاده بزرگ شده است این موشک ضمن تکمیل سیستم تسلیحاتی کره شمالی، قادر خواهد بود با قدرت فوق العاده هدف دشمن را از بین ببرد و با شلیک غافلگیرانه موشک های فوق العاده بزرگ، منطقه را هدف قرار دهد.

گزارش می افزاید «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ضمن ابراز رضایت از شلیک آزمایشی این موشک، دانشمندان دفاع ملی را که در حال توسعه "سیستم دفاعی کشور" هستند، ستایش کرد.

با این حال گفته می شود رهبر کره شمالی خود شخصا بر این آزمایش نطارت نکرده است.

گارد ساحلی ژاپن هم روز گذشته گزارش کرد دستکم یکی از پرتابه های کره شمالی در آب های خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرده است.

این دوازدهمین باری است که کره شمالی چنین موشک هایی را شلیک می کند این کشور آخرین بار در دوم اکتبر امسال (۱۰ مهر ۱۳۹۸) یک موشک بالستیک پایه زیر دریایی را آزمایش کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان