arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۱۰ آبان ۱۳۹۸

موافقت اسرائیل با ساخت بیش از ۲۳۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری

سازمان "صلح اکنون" از صدور مجوز ساخت بیش از ۲۳۰۰ واحد یهودی نشین در کرانه باختری توسط دولت اسرائیل خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سازمان غیردولتی و چپ‌گرای "صلح اکنون" اسرائیل اعلام کرد که دولت این رژیم مجوز ساخت ۲۳۴۲ واحد جدید در کرانه باختری را صادر کرده است.

طبق گزارش این سازمان که برای برقراری صلح میان اعراب و اسرائیل تلاش می‌کند، این تصمیم دهم اکتبر اتخاذ شده و به موجب آن ۵۹ درصد از مجتمع‌های مسکونی جدید در شهرک‌هایی بنا خواهد شد که پیشتر طبق توافقنامه صلح توسط اسرائیل تخلیه شده بودند.

سازمان "صلح اکنون" در ادامه گزارش خود آورده است که دولت رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون مجوز ساخت ۸۳۳۷ واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی را صادر کرده است که به منزله افزایش ۵۰ درصدی این ساخت‌وسازها در مقایسه با سال ۲۰۱۸ است. در سال ۲۰۱۸ مجوز ساخت ۵۶۱۸ واحد مسکونی توسط دولت اسرائیل صادر شده بود.

طبق این گزارش، با احتساب ۲۳۴۲ واحد جدید، میانگین تعداد واحدهای مسکونی که در طول سه سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با ساخت آن توسط دولت اسرائیل موافقت شده است به ۶۹۸۹ واحد مسکونی افزایش می‌یابد؛ رقمی که دو برابر میانگین تعداد واحدهای مسکونی در دوره سه ساله پیش از ترامپ است.

طبق قانون بین‌المللی تمامی شهرک‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی به صورت غیرقانونی بنا شده‌اند، چراکه این شهرک‌ها در اراضی قرار دارند که متعلق به فلسطینی‌ها است.

"صلح اکنون" در ادامه گزارش داد: شهرک سازی‌ها در هنگام قدرت بنیامین نتانیاهو که پس از ناکامی در تشکیل دولت، برای بقای سیاسی خود می‌جنگد، شدت گرفته است. نتانیاهو از طریق تشدید ساخت شهرک‌ها در کرانه باختری امکان دستیابی به توافق سیاسی با فلسطینی‌ها را از بین می‌برد و دولت آینده باید ساخت شهرک‌ها را متوقف کند و همچنین برای از سرگیری فوری مذاکرات بدون پیش شرط با فلسطینی‌ها و پایان دادن به منازعه خونین بر پایه اصل راه حل دو کشوری تلاش کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان