arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۸

حضور معترضان هنگ‌کنگی در خیابان‌ها با ماسک‌های ممنوعه

معترضان هنگ‌کنگی برای برگزاری تظاهرات در روز جمعه (امروز) برنامه‌ریزی کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معترضان هنگ‌کنگی برای برگزاری تظاهرات در روز جمعه (امروز) برنامه‌ریزی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، معترضان ضد دولتی سیاه‌پوش روز پنجشنبه با ماسک‌هایی که زدن آن‌ها ممنوع شده است با لباس‌های هالووین در خیابان‌های هنگ‌کنگ تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس با پرتاب گاز اشک‌آور اقدام به پراکنده کردن معترضان کرد.

این درحالی است که جاشوا وونگ، فعال هوادار دموکراسی برجسته هنگ‌کنگی خواستار برگزاری اعتراضاتی با حضور ۱۰۰ هزار تن در روز شنبه شده است.

معترضان مخالف دولت هنگ‌کنگ پنج ماه است که در اعتراضاتی که گاه خشونت‌آمیز بوده‌اند، شرکت می‌کنند.

وونگ روز سه‌شنبه برای شرکت در انتخابات ناحیه‌ای پیش‌رو رد صلاحیت شد. او این اقدام را "کاملا دارای انگیزه سیاسی" می‌داند.

وونگ امروز، جمعه به خبرنگاران گفت: ما اجازه می‌دهیم که جامعه بین‌الملل متوجه شود که چگونه در انتخابات هنگ‌کنگ از سوی پکن دست برده می‌شود. اگر مردم فردا (شنبه) بیشتر و بیشتر به خیابان‌ها بیایند و نه تنها چند هزار تن، بلکه بیش از ۱۰۰ هزار معترض در اعتراضات شرکت کنند، این اقدام به جهان نشان خواهد داد که مردم هنگ‌کنگ برای یک انتخابات آزاد می‌جنگند.

اعتراضات روز شنبه از سوی پلیس و بنا به نگرانی‌های امنیتی ممنوع اعلام شده است اما دو تجمع حامی دموکراسی که قرار است عصر شنبه برگزار شوند، مجوز برگزاری گرفته‌اند. این ممنوعیت‌ها اما اعتراضات هنگ‌کنگ را متوقف نکرده است.

این در حالی است که دادگاه عالی هنگ‌کنگ روز پنجشنبه حکمی موقت را مبنی بر ممنوعیت انتشار و گسترش پیام‌هایی در اینترنت که مردم را به "استفاده از تهدید به خشونت تحریک می‌کنند"، صادر کرده است.

این نخستین بار است که مسئولان هنگ‌کنگ تلاش کرده‌اند انتشار نظرات و عقاید را در اینترنت سرکوب کنند.

این ممنوعیت تا ۱۵ نوامبر ادامه دارد و درخصوص هر چارچوب اینترنی و به ویژه وبسایت هنگ‌کنگی "LIHKG" و برنامه تلگرام که معترضان برای ارتباط با یکدیگر از آن‌ها استفاده می‌کنند، اجرا می‌شود.

نظرات بینندگان