arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۸

۹۶ فلسطینی در راهپیمایی بزرگ بازگشت در غزه زخمی شدند

۹۶ فلسطینی امروز (جمعه) در مناطق مرزی باریکه غزه در جریان هشتاد و یکمین راهپیمایی بزرگ "بازگشت" زخمی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۹۶ فلسطینی در راهپیمایی بزرگ بازگشت در غزه زخمی شدند"اشرف القدره" سخنگوی وزرات بهداشت فلسطین در صفحه توئیتری این وزارتخانه با تأیید زخمی شدن این تعداد از جوانان فلسطینی، اعلام کرد: ۵۷ تن از این افراد به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در شرق نوار غزه زخمی شدند.

هیأت عالی راهپیمایی بزرگ، راهپیمایی امروز را با شعار "وعده بالفور باید حذف شود" نام‌گذاری کرد که این بیانگر مخالفت قاطع فلسطینیان با این وعده شوم و آثار و پیامدهای آن است.

دولت انگلیس در سال ۱۹۱۷ در اعلامیه ای رسمی موسوم به «بیانیه بالفور» وعده تأسیس کشور یهودی را به «لرد روچیلد» سرمایه‌دار صهیونیست داد.
انگلیس بعدها با انتخاب «هربرت ساموئل» یک یهودی صهیونیست به عنوان فرماندار این سرزمین، همه چیز را برای تسلط صهیونیست ها بر سرزمین فلسطین مهیا کرد.

راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت از ۳۰ مارس گذشته (۱۰ فروردین سال ۹۷)، جمعه هر هفته همچنان در طول نوار مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و محاصره نوار غزه برگزار می‌شود.

با وجود مخالفت و تحریم بسیاری از کشورهای جهان مانند اتحادیه اروپا، در ۲۴ اردیبهشت سال ۹۷ در اقدامی تحریک آمیز، سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.

شمار شهدای فلسطینی در راهپیمایی بزرگ بازگشت از آغاز تاکنون به ۳۲۷نفر رسیده است و بیش از ۱۸هزار نفر دیگر نیز در این تظاهرات مسالمت آمیز به دست ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شده اند

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان