arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۸

از شایعه تا واقعیت: آیا نوشیدن آب در صبح واقعا برای سلامتی مفید است؟

شصت درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است، در نتیجه نوشیدن مقادیر کافی از این عنصر سالم  به شکل عادی برای سلامتی ضروری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شصت درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است، در نتیجه نوشیدن مقادیر کافی از این عنصر سالم  به شکل عادی برای سلامتی ضروری است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، ادعایی جدی وجود دارد که می گوید باید صبح های ناشتا آب بنوشیم. درواقع به شکلی دقیق در مورد نوشیدن آب در یک زمان خاص از روز به خصوص صبح تاکید می شود. اما مطالعات متعددی معتقدند که سهم آب در سلامتی از قبیل هیدراتاسیون ، کاهش وزن ، افزایش عملکرد ذهنی و سم زدایی  در هر زمان ممکن است اتفاق بیفتد.

درواقع بسیاری از پژوهشگران معتقدند لزومی ندارد آب آشامیدنی حتما در صبح نوشیده شود. در یک مطالعه مشخص شده است که اگرچه وضعیت متفاوت هیدراتاسیون و میزان جذب مایعات در چند ساعت اول پس از بیدارشدن افزایش میابد اما میزان هیدراتاسیون به این میزان تأثیری نمی گذارد.

بنابراین ، هر وقت احساس تشنگی کردید ، کافی است مقدار کافی آب بنوشید. تشنگی حسی است که بدن شما هنگام نیاز به آب نشان می دهد و ممکن است در طول روز چندین بار اتفاق بیفتد. آن هم نه تنها در صبح. یک مطالعه دیگر نشان داد که مصرف آب به طور بالقوه می تواند میزان متابولیسم بزرگسالان را 24 تا 30 درصد بهبود بخشد ، بنابراین باعث کاهش وزن می شود. علاوه بر این فقط با نوشیدن آب بیشتر می توانید در حدود 48 کالری بیشتر بسوزانید.

از شایعه تا واقعیت: آیا نوشیدن آب در صبح واقعا برای سلامتی مفید است؟

در حالی که همه این موارد می توانند از نظر علمی صحیح باشند ، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این نتایج محدود به مصرف آب در صبح است.طبق یک تحقیق، کم آبی بدن، هوشیاری ذهنی ، تمرکز و عملکرد بدنی را مختل می کند ، از این رو گفته می شود که نوشیدن آب هنگام بیدارشدن باعث بهبود عملکردهای شناختی می شود.

با این وجود، هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند نوشیدن آب در اولین ساعت های صبح بیشتر موثر است. یک تصور غلط دیگر این است که نوشیدن آب در اوایل صبح سموم بدن را بیرون می زند. در حالی که به طور قطع آب برای از بین بردن ضایعات بدن مورد نیاز است اما در هر ساعت شبانه روز.

بنابراین اگر قصد دارید به قصد سلامتی آب بنوشید بهتر است سعی کنید در ساعات مختلفی از شبانه روز آب بنوشید. این موضوع به افزایش سلامتی شما کمک شایانی می کند.

نظرات بینندگان