arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۸

سی ان ان: اکثر شهروندان آمریکایی خواهان خروج ترامپ از کاخ سفید هستند

نتایج تازه ترین نظرسنجی شبکه خبری سی ان ان نشان می دهد که با تصویب قطعنامه علنی شدن روند استیضاح دونالد ترامپ، اکثر شهروندان آمریکایی خواهان خروج ترامپ از کاخ سفید هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سی ان ان: اکثر شهروندان آمریکایی خواهان خروج ترامپ از کاخ سفید هستندشبکه سی ان ان، این نظرسنجی را روز جمعه منتشر کرد که براساس آن  ۴۹ درصد از شهروندان آمریکا خواهان استیضاح ترامپ و خروج وی از کاخ سفید هستند و در مقابل ۴۷ درصد شهروندان آمریکایی خواهان بقای ترامپ بر مسند ریاست جمهوری شدند.

به گفته سی ان ان، نتیجه این نظرسنجی نشان می دهد که شکاف عمیقی میان احزاب سیاسی آمریکا در مورد استیضاح ترامپ ایجاد شده است.

براساس این گزارش، ۸۲ درصد از نمایندگان حزب دموکرات خواهان خروج ترامپ از کاخ سفید و ۱۳ درصد مخالفت استیضاح هستند.

در این میان، ۱۸ درصد از جمهوریخواهان از طرح استیضاح ترامپ حمایت کرده و ۸۲ درصد مخالفت جدی این طرح هستند.

قطعنامه علنی شدن روند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (پنج شنبه) با ۲۳۲ رای به تصویب مجلس نمایندگان این کشور رسید.

این قطعنامه که از سوی دموکرات ها ارایه شده و جمهوریخواهان می گویند که حزب رقیب به دنبال ساختن اسناد و مدارک علیه ترامپ است.

به موجب این قطعنامه تمام جلسات تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ بنا به تشخیص رئیسان کمیته ای که مشخص شده اند، به صورت علنی برگزار می شود.

از نکات مهم جلسه روز گذشته، حضور نانسی پلوسی در زمان اعلام آرای تصویب قطعنامه و برعهده گرفتن ریاست جلسه بود که خود پیام مهمی را به دونالد ترامپ فرستاد.

آرای مخالفان این قطعنامه هم ۱۹۶ رای بود که تمام جمهوریخواهان را تشکیل می داد.

این قطعنامه فصل جدیدی را در استیضاح دونالد ترامپ می گشاید چرا که هم از نظر قانونی روند استیضاح به تصویب رسیده و هم علنی شدن آن مورد تاکید قرار گرفته است.

دونالد ترامپ و جمهوریخواهان پیشتر خواستار رای گیری درباره آغاز استیضاح در مجلس نمایندگان شده بودند و شرط همکاری کاخ سفید با این تحقیقات را انجام چنین فرایندی می دانستند اما رئیس مجلس نمایندگان معتقد بود که نیازی به این کار نیست و فرایند فعلی در مجلس بر اساس اختیارات قانون اساسی انجام می شود.

اما سرانجام قطعنامه ای را ارائه دادند که هیچ یک از اصلاحیه های مورد تقاضای جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان هم به آن اضافه نشد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان