arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸

قربانیان کامیون انگلیسی ویتنامی هستند نه چینی

در حالی که پیش از این گزارش شده بود که قربانیان کامیون انگلیسی که حامل ۳۹ مهاجر غیرقانونی بود چینی هستند شینهوا خبرگزاری رسمی چین به نقل از پلیس بریتانیا گزارش کرد تمام ۳۹ سرنشین این کامیون ویتنامی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شینهوا روز شنبه به نقل از بیانیه ای که «تیم اسمیت» معاون پلیس اسکس انگلیس منتشر کرده نوشته است در حال حاضر، ما معتقدیم که قربانیان تبعه ویتنامی هستند در همین راستا با دولت ویتنام در تماس هستیم ما با تعدادی از خانواده های جان باختگان در ویتنام و انگلیس در تماس مستقیم هستیم و خانواده برخی از قربانیان را شناسایی کرده ایم.

در این بیانیه همچنین آمده است با این حال، شواهد تایید کننده هنوز هم در تعدادی از حوزه های قضایی در حال جمع آوری است در نتیجه ما در این زمان نمی توانیم هویت هر یک از قربانیان را اعلام کنیم ما به همکاری نزدیک با دولت ویتنام و دیگران ادامه خواهیم داد تا قربانیان را شناسایی کنیم و به همه کسانی که در این فاجعه تحت تأثیر قرار گرفته اند حمایت خود را اعلام می کنیم.

بیانیه می افزاید پلیس همچنان به کسانی که می توانند در شناسایی هویت قربانیان این حادثه کمک کند نیاز دارد.

پلیس بریتانیا روز چهارشنبه ۲۳ اکتبر(۱ آبان ۱۳۹۸) در شهر اسکس انگلستان کامیونی را با ۳۹ جسد کشف کرد گمان‌های اولیه حاکی از آن بود قربانیان شامل ۸ زن و ۳۱ مرد، مهاجرانی چینی بوده‌اند این خبر واکنش های زیادی در داخل و خارج از چین ایجاد کرد و برخی رسانه های غربی از این فاجعه انسانی به عنوان فرصتی برای انتقاد از دولت چین، سوء استفاده کردند.

گزارش ها حاکی است تا کنون دو نفر در این پرونده شامل موریس رابینسون راننده ۲۵ ساله کامیون اهل ایرلند شمالی و ایمون هریسون متهم به ارتکاب قتل شده‌اند پلیس همچنین به دنبال دستگیری دو برادر اهل ایرلند شمالی به نام‌های رونان و کریستوفر است که به اتهام قتل و قاچاق انسان تحت تعقیب هستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان