arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸

روسیه: دومین گشت‌زنی مشترک با ترکیه دو هفته دیگر انجام می‌شود

وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه اولین گشت‌زنی مشترک با ترکیه در منطقه شهر قامشلی در شمال شرق سوریه به شکل منظمی انجام شد، اعلام کرد که دومین گشت‌زنی مشترک احتمالا دو هفته بعد انجام می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، یکی از افسران پلیس نظامی روسیه اظهار کرد: گشت‌زنی به شکلی منظم و بدون هیچ گونه حاشیه‌ای و یا از دست رفتن تجهیزات و افراد اجرا شده و ماموریت انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در هر حال روند آتی باید بهتر از قبل باشد، گفت: دو طرف درباره انجام دور دوم گشت‌زنی‌ها در این منطقه برای دستکم دو هفته بعد توافق کردند.

روسیه و ترکیه از اجرای موفق اولین گشت‌زنی مشترک خود در شمال شرق سوریه در نزدیکی منطقه عملیات "چشمه صلح" ترکیه با مشارکت یگان‌هایی از پلیس نظامی روسیه و نیروهای گارد مرزی ترکیه خبر دادند.

این گشت‌زنی در ساعت ۱۲ ظهر روز جمعه در گذرگاه الدرباسیه در استان حسکه آغاز شده و با طی مسافتی به طول ۱۱۰ کیلومتر به نقطه آغاز حرکت خود بازگشت و این گشت‌زنی چهار ساعت ادامه داشت.

یک کاروان با پرچم ترکیه از استان ماردین ترکیه به مرزهای سوریه وارد شد و در کنار کاروانی از روسیه در منطقه الدرباسیه در حومه راس العین در استان حسکه قرار گرفت و این دو گشت‌زنی مشترکی به مدت چهار ساعت داشتند.

این گشت‌زنی‌های مشترک بر اساس توافقی که میان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، همتای روس او در ۲۲ اکتبر گذشته در شهر سوچی به امضا رسید، انجام می‌شوند و طبق این توافق گشت‌زنی‌ها تا عمق ۱۰ کیلومتری از غرب شهر تل‌ابیض تا شهر عین‌العرب و از شهر راس‌العین در شرق تا شهر قامشلی که از توافق سوچی مستثنی شده، خواهد بود.

همچنین رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه در گفتگو با همتای روس خود اجرای توافقنامه دو کشور و به صورت مشخص عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کرد از نوار مرزی تا عمق ۳۰ کیلومتری را بررسی کرد.

نظرات بینندگان