arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۰

قسمت بیست و چهارم/جسورترین و شیرین ترین های هفته در "انتخاب"

پایگاه خبری تحلیلی"انتخاب" Entekhab.IR در نظر دارد ، آخر هر هفته (جمعه) نگاه و اشاره ای به جسورانه ترین و شیرین ترین اظهارنظرها توسط افراد مختلف داخلی و خارجی، داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سلام . دو هفته بود تشریف برده بودیم مرخصی برای امتحانات . اما خودمونیم ما نبودیم چه خبرهای خفنی در کشور به وقوع پیوسته. از تبدیل حباب به گوی آتشین سکه بگیرید تا سفر به حیات خلوت آمریکا و تغییر رییس دانشگاه آزاد . اقا یادم رفت ، یک تبریک تام و تمام عرض می کنیم خدمت جناب اصغر آقای فرهادی که در این اوضاع بالاخره یه علتی برای غرور و شعف در ما ایجاد کردند و کلی خوشحال شدیم . اون خبر دیگرم که در مورد اون خانم بازیگر بود می سپاریم به جامعه شناسا. 
سکه که داشت گرون میشد ، آقا بانک مرکزی بیدار بود و می گفت : حبابه ! نخرید. میترکه ارزون میشه! بعد این حبابه بجای اینکه بترکه تقویت شد و تا 27 دی رسید به 730 هزار تومان ، این گذشت تا این هفته تعطیلی ها که خوب باید همه دنیا تعطیل می کردن میرفتن منزل ! (چرا؟ چون ما داریم مدیریتشون می کنیم دیگه ! شما چرا ؟ ) یکهو دلار شد 2000 تومان و سکه به یک میلیون تومان رسید. اما اینبار آقا بانک مرکزی تو خواب بود و هرچی بهش زنگ زدن ، در خونشو در زدن ، رفتن سرش داد زدن ، بیدار نشد ، نشد ، نشد و یکهو یه خبری اومد که سود بانکی زیاد شد ، سکه سقوط کرد و دلار به قیمت ثابت 1226 تومان عرضه شد! دیدید ، پس اون وقتا که ما میخوابیم ، آقا اقتصاد بیداره ! فقط یه اشکال داره و اون اینکه وقتی که ما بیداریم ، آقا اقتصاد می خوابه !  

هرچه در این دو هفته کنکاش کردیم ، مطلبی مهمتر و طنزگونه تر از حباب سکه نیافتیم. حالا برید بعدی ها رو بخونید باز به موضوع اصلی بر می گردیم .



1- رییس جدیدالورود دانشگاه آزاد

جناب دانشجو ، تکلیف شد بهشون تشریف ببرند دانشگاه آزاد رییس بشن. خوب شما فکر کنید ، به شما تکلیف بشه ، شما تکلیفتون رو انجام نمیدید ؟ حالا چه با تکلیف ، چه از حفظ ، چه هر جور دیگری اما دو تا درخواست داریم از رییس جدید که امیدواریم لااقل با حضور ایشون همین دو مشکل از سر راه دانشگاه آزاد برطرف بشه .

اول اینکه ؛ این یکی دو سال اخیر شرط قبولی در دانشگاه آزاد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ، شده ثبت نام و حضور در سر جلسه امتحان! امید که رییس جدید لااقل شرط کیفیت علمی و نه کمیت افراد حاضر در دانشگاه را که به شهریه هم ربط دارد احتمالاً ، مد نظر قرار دهد و  یه فکری برای وضعیت علمی دانشجویان ورودی بکند.

دوم اینکه ؛ این کارکنان شریف دانشگاه آزاد ، در این چند سال چندان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفتند و حق واقعی خدمت این عزیزان ادا نشده . امیدواریم رییس جدید به تجربه ، تعهد و وضعیت مالی کارکنان توجه ویژه کنند و ساز و کاری نو برای رفاه آنها بیندیشند. 

دیدید ، ما اونقدرها هم مشکلات رو از دید خودمون نمی بینیم ، درخواست های دوستان رو هم مورد توجه خاص قرار می دیم . 



2- بانک مرکزی 

آقا این بانک مرکزی یه واژه به لغات چند وجهی ما اضافه کرد بنام حباب ! حالا چرا ؟ عرض می کنیم . اینکه معنی حباب قیمت چیست؟این حباب بیشتر باشه بهتره یا کمتر؟ اینا مهم نیست ، مهم اینه که شما یه مدتی سر مبارکت گرم باشه که این حباب می ترکه یا نه ؟ البته همین واژه حباب هم کلی ابهام داره و باید مانند باقی مطالب ازش ابهام زدایی بشه . چرا که حباب انواع دارد : حباب حاصل از کف ، باد کردن آدامس ، حباب های شیشه ای و کریستالی و ... . البته در عصر حاضر و با پیشرفت روز به روز تکنولوژی یه سری حبابهای مجازی هم ایجاد شده ، که به جنس حباب مربوط نیست و تنها کاربرد آن دارای اهمیت است. حباب آهن ! حباب تحریم ! حباب آمار! و هر چیزی که در ذهن مبارک هست با پیشوند حباب ! 

نیاز است به این مسئله حباب بیش از پیش پرداخته شود . دقت بفرمایید . تصاویر زیر لحظات ترکیدن یک حباب را نمایش می دهد.









دقت بفرمایید . در لحظه تشکیل حباب شما با یک منظره زیبا مواجه  می شوید که هم هارمونی رنگ دارد و هم شکل ، اما چون دارایی های شما را بلوکه کرده باید بترکد . در نتیجه به سمت آن حمله ور می شوید ، ضربه نخست ، نیم حباب می ترکد و به ناگاه تمام آن از بین می رود. حالا شما می خواهید اوضاع بشود مثل قبل از تشکیل حباب ! 

هه! هه! زهی خیال باطل ! دقت فرمودید که ، حباب که می ترکد ، یه چیزی مثل انفجار ایجاد می کند و در نتیجه یک بخشی از آنچه احاطه کرده بود به اطراف می پراکند . حالا از اینجا به بعدش را در بازار سکه برایتان معنا می کنیم .

در بازار سکه قیمت به واسطه ایجاد حباب بالا میرود ( قیمت به یک میلیون تومان می رسد).  بانک مرکزی حباب را می ترکاند . به جهت همین موج ترکیدگی حباب قیمت بجای آنکه به دوران پیش از تشکیل حباب بر گردد ، تنها با کاهش مواجه می شود . یعنی بگونه ای که از پیش از تشکیل حباب و پس از دوران التهاب بازار و سپس ترکیدن حباب ، شما با یک افزایش 200 تا 300 هزار تومانی ناقابل به جهت همان انفجار حباب مواجه می شوید. 

تحلیل و حال کردید . حالا فهمیدید حباب چیه ؟ به چه دردی می خوره ؟ مشکلتون حل شد ؟


جسور ترین ها : 


1- محمود احمدی نژاد 

جناب آقای دکتر در خصوص دلایل افزایش قیمت ارز و سکه پس از دو هفته که از بازگشتشان از سفر به آمریکای لاتین سپری شد و بازار التهابی جدی را بدون مدیریت قابل قبول پشت سر گذاشت ، فرموده اند : " روز تعطيل و شهادت پيامبر عظيم‌الشان اسلام، اس‌ ام‌ اس‌ها، خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي عمومي لحظه‌اي خبر مي‌دادند كه قيمت سكه و ارز فلان قدر شده است. يك بازي زشت، اقتصادي – سياسي و رسانه‌اي شد كه به نظر من خيانت بود و غربي‌ها گفتند تا ما ايران را تحريم كرديم، اقتصادش به هم ريخت كه اين يك دروغ بزرگ بود."  

جناب دکتر ، اولاً ما داریم جهان رو مدیریت می کنیم ، خوب دستور بفرمایید اونها هم تعطیلاتشون رو با ما تنظیم کنند تا در این ایام خبر و داد و ستد و از این جنگولک بازی ها ممنوع بشه ! ثانیاً شما خودتون فرمودید : "خدا را شاهد مي‌گيريم كه يك روز و حتي يك ساعت كار را تعطيل نكرده‌ايم. ما تا جان در بدن داريم مي‌خواهيم خدمت كنيم." خوب پس با وجود اینکه دولت محترم حتی یک ساعت تعطیل نمی کنه ، چطور انتظار دارید مردم با اینهمه لطفی که بهشون میشه ، تعطیل کنن و برن منزل تعطیلات . 

در همون جا فرموده اند : " اصلا چه كسي گفته كه اقتصاد ما به قيمت ارز وابسته است. اقتصاد ايران به قيمت امروز جهان سالانه بيش از 900 ميليارد دلار است." خوب اگر وابسته نیست ، چرا اینقدر قیمت ها با پایین و بالا رفتن قیمت دلار دچار التهاب میشه ؟ اصلاً چرا قیمت اقتصادمون رو به ارز بیان می کنید ؟ اگر وابسته نیست ، چرا دو هفته هیچکدام از مسئولان اقتصادی کشور حرفی نزد ؟ برادر بزرگوار شما رییس جمهور ایران هستید و حائز آرای مردم . قبول کنید در برخی موارد مسئولان شما کم کاری کرده اند و بقول خودتون باید گوش مبارکشان را پیچاند! 


2- رد صلاحیت ها 

جالبه ! بعضی آقایون رد صلاحیت شدند . یه نامه ی با حال نوشتن و ما همان وقتی که به حضورمان خبر را رسانیدند گفتیم این انحرافیون دارند از این وقت و فرصت سوء استفاده می کنند. گذشت و بعد از چندی تایید شد . چند نفر دیگه هم همینجوری برگشتند و افرادی هم مثل سردار طلایی هنوز معلوم نیست ، البته تا حالا که صلاحیتشون رد شده . 

البته ترینی ها حرفی ندارند جز آنکه مباحثه چند شاعر را در خصوص کسب صلاحیت بیان کنند و نتیجه گیری پایانی را که از قول خانم دریایی در گشت و گذارمان در اینترنت یا فتیم : 

حافظ چنین خود را ذیحق معرفی می کند : 

اگر آن ترک شيرازي بدست آرد دل ما را
به خال هندويش بخشم سمرقند بخارا را

 
صائب تبريزي در جواب حضرت حافظ می گوید : 

اگر آن ترک شيرازي بدست آرد دل ما را
بخال هندويش بخشم سر و دست و تن و پا را
هر آنکس چيز مي بخشد ز مال خويش مي بخشد
نه چون حافظ که مي بخشد سمرقند و بخارا را


شهريار به هر دو می گوید : 

اگر آن ترک شيرازي بدست آرد دل ما را
بخال هندويش بخشم تمام روح اجزا را
هر آنکس چيز مي بخشد بسان مرد مي بخشد
نه چون صائب که مي بخشد سرو دست و تن و پا را
سر و دست و پا را به خاک گور مي بخشند
نه بر آن ترک شيرازي که برده جمله دلها


و نتیجه اینکه : 

اگرآن ترك شيرازي به دست آرد دل ما را 
خوشا بر حال خوشبختش، بدست آورد دنيا را
نه جان و روح مي بخشم نه املاك بخارا را
مگر بنگاه املاكم؟ چه معني دارد اين كارا؟
و خال هندويش ديگر، ندارد ارزشي اصلا
كه با جراحي صورت ، عمل كردند خال ها را
نه حافظ داد املاكي، نه صايب دست و پا ها را
فقط مي خواستند اين ها ، بگيرند وقت ما ها را...!!!

بله . جنابان مشخص بود که یه انحرافی از جریان انحرافی موجب بروز این اتفاق شده بود که تنها برای گرفتن وقت بود . اما جدی عرض می کنیم مراقب باشیم که برای گرفتن ماهی از آب گل آلود توسط دشمنان چنین اتفاقی رخ نداده باشد. 




نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
CANADA
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
1
11
mamnoon kheili khoob bood
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
1
7
واقعا تیز بینانه و موشکافانه بود. احسنت
نظرات بینندگان