arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۰

آنچه در 90 گذشت

برنامه‌ي 90 در شب غيرتخصصي خود وضعيت نامناسب ورزشگاه‌هاي ايران را سوژه قرار داده بود و البته همانند بسياري از برنامه‌هاي قبلي موضوعات حاشيه‌اي و جنجالي هم داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برنامه‌ي 90 در شب غيرتخصصي خود وضعيت نامناسب ورزشگاه‌هاي ايران را سوژه قرار داده بود و البته همانند بسياري از برنامه‌هاي قبلي موضوعات حاشيه‌اي و جنجالي هم داشت.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، برنامه 90 اين هفته كه حدودا چهار ساعت به طول انجاميد به بررسي هفته‌هاي 21 و 22 ليگ برتر فوتبال پرداخت و در ميانه‌هاي آن گزارشي از وضعيت نابسامان ورزشگاه‌هاي شهرهاي آبادان، اهواز و شيراز پخش شد. در اين گزارش‌ها سعي شده بود تصويري دقيق از ضعف امكانات در ورزشگاه‌هاي شهر آبادان كه به تدريج از بين مي‌روند و همچنين ورزشگاه حافظيه شيراز كه قرار است ميزبان فينال جام حذفي وتبال باشد و همين طور ورزشگاه تختي اهواز ارائه شود. همچنين در ضمن گزارشي نيز از انتقادها و اعتراض‌هاي شديد هواداران فوتبال در اين سه شهر نسبت به امكانات نابسامان ورزشگاه‌هايشان پخش شد.

در بخش ديگري از برنامه گزارشي از ورزشگاه يادگار امام تبريز نيز پخش شد كه باز هم به معضل دور بودن اين ورزشگاه از شهر و كمبود وسايل حمل و نقل عمومي براي رفت و آمد به اين ورزشگاه اشاره داشت. يكي از هواداران تبريزي نيز كه براي ديدن داربي اين شهر به ورزشگاه يادگار امام رفته بود، اين ورزشگاه را از نظر امكانات و سختي راه به زندان ابوغريب تشبيه كرد! به نظر مي‌رسد مسئولان امر بايد توجه ويژه‌اي به اختصاص امكانات مناسب براي هواداران پرشمار فوتبال در ايران داشته باشند تا روند كاهش تماشاگران در بازي‌هاي ليگ برتر معكوس شود و بار ديگر شاهد حضور پرشمار مردم در ورزشگاه‌ها باشيم.

برنامه 90 اين هفته كه استثنائا به جاي دوشنبه، پنجشنبه پخش شد، به بررسي بازي‌هاي هفته 21 و 22 ليگ برتر اختصاص داشت. اين برنامه در آغاز خلاصه بازي‌هاي هفته بيست و يكم را بدون صحبت‌هاي مربيان پخش كرد كه مجري برنامه به همين دليل از مربيان ليگ برتر عذر خواست. همچنين كارشناس داوري برنامه پنجشنبه شب كه محمد فنايي بود، درباره مسائل داوري بازي‌هاي هفته بيست و يكم صحبت كرد و گفت كه پنالتي‌هاي زيادي در اين هفته توسط داوران ناديده گرفته شد و يا به اشتباه اعلام شد.

پس از پخش بازي‌هاي هفته بيست و يكم در حالي كه گزارشي از ورزشگاه حافظيه شيراز پخش مي‌شد، عزيزالله محمدي روي خط تلفني برنامه آمد تا درباره نحوه انتخاب اين ورزشگاه براي ميزباني فينال جام حذفي بار ديگر توضيح دهد. او به مخاطبان برنامه 90 گفت: باشگاه‌هاي استقلال و شاهين مي‌دانستند كه اگر براي تعيين ميزبان فينال با يكديگر توافق نكنند، براي اين كار قرعه‌كشي خواهد شد و با اين حال پس از كش و قوس‌هاي فراوان، آن‌ها شيراز را انتخاب كردند.

وي ادامه داد: از هيات فوتبال شيراز خواسته‌ايم كه از يك ماه مانده به فينال جام حذفي فقط بازي‌هاي فجر سپاسي را در اين ورزشگاه برگزار كنند و يك هفته مانده به فينال تمام بازي‌هاي آن ورزشگاه لغو شود. اين كار براي اين است كه اين ورزشگاه هرچه بيشتر براي برگزاري فينال آماده شود.

محمدي همچنين درباره آخرين وضعيت پرونده اختلاف حسين هدايتي و خشايار محسني گفت: چند روز پيش جلسه‌اي در دفترم با حضور وكيل محسني، نماينده باشگاه استيل آذين و علي پروين برگزار شد كه نتايج آن به بازگشت محسني از خارج از كشور موكول شد. ضمن اينكه نبايد به من تهمت بزنيد كه چون محسني زياد به دفتر من رفت و آمد دارد پس حتما با او دوست هستم. هر كسي اين‌ها را گفته براي خودش گفته است!

در ميان صحبت‌هاي رييس سازمان ليگ، بخشي از صحبت‌هاي پرويز مظلومي پس از ديدار تيمش برابر فولاد پخش شد كه در آن‌ها نسبت به برنامه‌هاي تيم ملي انتقاد داشت و گفته بود: كي‌روش هيچ جاي دنيا مانند ايران نمي‌تواند هر كاري دلش مي‌خواهد بكند. البته ما اميدواريم تيم ما به جام جهاني برود اما برنامه‌ريزي تيم ملي و ليگ اصلا خوب نيست.

محمدي در واكنش به صحبت‌هاي پخش شده از مظلومي گفت: وقتي تيم‌ها به بازيكنان‌شان چند صد ميليون تومان پول مي‌دهند،‌ بايد پيش از شروع فصل فكري به حال بدنسازي آنها بكنند تا در خلال فصل به مشكلي برنخورند. تيم‌ها پيش از شروع فصل وقت خود را تلف مي‌كنند و اين گونه با مشكل روبه‌رو مي‌شوند.

پس از اتمام صحبت‌هاي محمدي، نايب رييس كميته داوران فدراسيون فوتبال نيز مهمان تلفني برنامه شد تا درباره قضاوت‌هاي هفته 21 ليگ برتر صحبت كند. او در اين باره گفت: قبول دارم كه در هفته‌هاي اخير برخي اشتباه‌هاي داوران تاثيرگذار بوده است. ما هيچ گاه نخواسته‌ايم حمايت بي‌دليل از داوران كنيم اما برخي صحنه‌ها كه در برنامه 90 به عنوان اشتباه معرفي مي‌شود، اشتباه نبوده است.

بررسي بازي‌هاي هفته بيست و دوم ليگ برتر با پخش گزارشي از امكانات ورزشي آبادان و حاشيه‌هاي پيش از بازي تيم‌هاي نفت و پرسپوليس آغاز شد. همچنين پس از پخش صحنه‌هاي بازي، تصاويري از شادي زايدالوصف مردم آبادان پخش شد و سپس مجري برنامه به صورت تلفني با مهرداد محمدپور، مديرعامل جديد باشگاه شاهين بوشهر گفت‌وگو كرد. وي در گفت‌وگو با 90 گفت: مشكلات مالي باشگاه هنوز حل نشده است ولي برنامه‌ريزي كرده‌ايم تا پايان فصل طوري مديريت كنيم كه حل شوند.

وي درباره حضور يا عدم حضور كرار در فينال جام حذفي هم گفت: اين بازيكن رسما كارش را با ما شروع كرده است و قاعدتا بايد در فينال جام حذفي نيز از او استفاده كنيم. من در جريان مسائلي از قبيل چك تضميني افراشته به فتح‌الله زاده براي حضور نيافتن كرار در فينال جام حذفي نيستم اما نظرم اين است كه اين بازيكن بايد در فينال حاضر باشد.

محمدپور همچنين با بيان اينكه قرار است براي انجام كارهاي مديريتي در باشگاه شاهين بوشهر در اين شهر مستقر شود گفت: فيروز كريمي دست كم تا پايان فصل يازدهم در تيم خواهد ماند.

در ادامه محسن كرباسچي سرپرست تيم فوتبال ذوب آهن روي خط برنامه آمد تا درباره اعتصاب بازيكنان اين تيم صحبت كند. وي در اين رابطه اظهار كرد: اين تصميم دسته جمعي بازيكنان بود كه به دليل مشكلات مالي تمرين پنجشنبه را تحريم كنند. البته آن‌ها به صورت انفرادي تمرين كردند تا بدن‌هايشان براي بازي‌هاي آينده آماده بماند. ما هم از هيات مديره باشگاه دعوت كرديم كه جلسه‌اي با حضور بازيكنان برگزار كند تا با مديريت آن‌ها و جوانمردي بازيكنان، مسائل حل شود.

در ادامه برنامه حواشي داربي شهر تبريز پخش شد و پس از آن علي اصغر مديرروستا و امير قلعه‌نويي به ترتيب مهمان تلفني برنامه شدند. مديرروستا درباره اين بازي گفت: داور، كنترل بازي را از دست داده بود و نمي‌توانست به خوبي تصميم بگيرد. ضمن اينكه خطاي بازيكن حريف بر روي سعيد دقيقي را كه پنالتي بود اعلام نكرد.

در اين لحظه اتفاق جالبي در برنامه افتاد و آن اين بود كه مديرروستا و فردوسي پور به شدت معتقد بودند كه تك گل تراكتورسازي در داربي تبريز در موقعيت آفسايد به ثمر رسيده است اما محمد فنايي با اطمينان كامل نظر اين دو نفر را رد مي‌كرد كه اين صحبت‌ها باعث شد دقايقي صحبت‌هاي جالبي بين طرفين رد و بدل شود.

در ادامه امير قلعه‌نويي در گفت‌وگو با مجري برنامه گفت: از مديرروستا دلخورم كه گفته است تراكتورسازي حرفي براي گفتن در داربي نداشته است. من خودم گفته بودم كه شهرداري مي‌توانست بازنده نباشد اما با تمام اين مسائل معتقدم كه داور پنالتي ما را نگرفت.

وي درباره بازي هفته آينده تيمش برابر استقلال هم گفت: اين بازي هم مانند ساير بازي‌هاست اما در درجه اول اميدوارم اين بازي مانند بازي رفت زيبا و ديدني از آب دربيايد.

برنامه 90 در ادامه دقايقي را به بحث درباره مسائل حاشيه‌اي باشگاه داماش پرداخت و در همين رابطه به صورت تلفني با مهدي تارتار گفت‌وگو كرد. سرمربي داماش درباره وضعيت تيمش گفت: مسئوليت تمام نتايج تيم را بر عهده مي‌گيرم و قصد ندارم آن‌ها را توجيه كنم. از وقتي كه به تيم آمده‌ام 5 بازي سخت انجام داديم ضمن اينكه شناخت كافي هم نسبت به حريفان نداشته‌ام. پيش از بازي با سايپا هم مسئله انحلال احتمالي تيم مطرح شده بود كه روحيه بازيكنان تاثير منفي گذاشته بود.

در ادامه امير عابديني به 90 گفت: من نگفتم كه مي‌خواهم تيم را منحل گفتم بلكه گفتم كه با شرايط موجود، تيم ناخودآگاه به سمت انحلال پيش مي‌رود. باشگاه ما اكنون فقط به بازيكنان بدهكار نيست بلكه به هتل‌ها و آژانس‌هاي هواپيمايي نيز بدهي دارد. ما حاضريم براي جلوگيري از بزه‌هاي اجتماعي، ميليون‌ها تومان خرج كنيم اما به مشكلات تيمي كه براي بسياري از مردم اهميت دارد، توجه نمي‌كنيم. من براي حل مشكلات داماش به تمام مسئولان كشور نامه داده‌ام اما گويا كسي نمي‌خواهد كاري كند.

وي ادامه داد: به مهدي تارتار هم گفتم كه اگر مي‌خواهد به داماش بيايد بايد ايثار كند. ايثار يعني اينكه حجم توقعات زياد مردم گيلان را بر دوشش تحمل كند. اگر من به ادب، صبر و دانش او اعتماد نداشتم ديوانه نبودم كه به سراغش بروم.

در ادامه برنامه علي دايي نيز روي خط برنامه آمد و در حالي كه به شدت نسبت به داوري ديدار تيمش برابر مس سرچشمه معترض بود، گفت: داور به يكي از بازيكنان مس دو كارت زرد داد ولي او را اخراج نكرد.

در ادامه جلال مرادي كه ناظر فدراسيون در آن بازي بود گفت: داور در نيمه اول به اشتباه به كردجهان كارت داد ولي در بين دو نيمه تصميمش را اصلاح و كارتش را به نام بازيكن ديگري ثبت كرد بنابراين ادعاي دايي صحيح نيست.

هرچند صحبت‌هاي جلال مرادي و استدلال‌هاي محمد فنايي درباره اتفاق پيش آمده در بازي مس سرچشمه و راه آهن به نظر بسيار منطقي مي‌آمد اما علي دايي همچنان بر ادعاي خود پافشاري مي‌كرد كه اين كار او چند دقيقه‌اي فضاي برنامه را ملتهب كرد و باعث شد كه برنامه پنجشنبه شب 90 با جنجال خاتمه يابد.

در پايان برنامه نيز پيش از پخش خلاصه بازي‌هاي ليگ آزادگان، تصاوير اتفاقات عجيب و غريب ليگ دسته يك از جمله بازي در زمين پر از برف و فوتبال در گل و لاي با پس زمينه آهنگ پت و مت پخش شد.

سوال پيامكي برنامه اين هفته 90 پيش‌بيني نتيجه ديدار استقلال و تراكتورسازي در چارچوب هفته بيست و سوم ليگ برتر بود كه در پايان برنامه چهار ساعته ديشب از بين بيش از 2 ميليون شركت كننده در اين مسابقه، 46 درصد به برد تراكتورسازي، 40 درصد به برد استقلال و 14 درصد نيز به تساوي راي دادند.
نظرات بینندگان