arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸

هزاران اسکاتلندی در خیابان‌های گلاسکو برای استقلال فریاد زدند

هزاران اسکاتلندی با حضور در خیابان‌های گلاسکو بار دیگر خواستار برگزاری همه پرسی و کسب استقلال از بریتانیا شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هزاران اسکاتلندی در خیابان‌های گلاسکو برای استقلال فریاد زدندبه گزارش شنبه شب خبرگزاری فرانسه، «نیکولا استرجن» سروزیر اسکاتلند در «میدان جورج» گلاسکو برای طرفداران استقلال سخنرانی کرد.
وی در آستانه انتخابات پارلمانی ماه آینده اسکاتلند گفت: اشتباه نکنید. انتخابات سراسری دوازدهم سپتامبر (۲۱ آذر) مهمترین انتخابات اسکاتلند در طول زندگی ماست.
استرجن با تاکید بر اینکه «ما باید حضور گسترده‌ای در انتخابات داشته باشیم» اظهار داشت که استقلال اسکاتلند نزدیک است.
انتظار می‌رود استرجن که ریاست «حزب ملی‌گرای اسکاتلند» را بر عهده دارد پیش از کریسمس از «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس بخواهد که مجوز برگزاری همه‌پرسی استقلال اسکاتلند را صادر کند.
هواداران استقلال روز شنبه علاوه بر پرچم اسکاتلند، پرچم استقلال‌طلبان کاتالونیا را که خواهان جدایی از اسپانیا هستند در دست داشتند.
اسکاتلند در سال ۲۰۱۴ همه‌پرسی استقلال برگزار کرد اما ۵۵ درصد از رای‌دهندگان به آن رای منفی دادند.
ملی‌گرایان اسکاتلندی می‌گویند رای مثبت سال ۲۰۱۶ انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا ایجاب می‌کند که در اسکاتلند همه‌پرسی دیگری برگزار شود زیرا ۶۲ درصد از مردم اسکاتلند به ماندن در اتحادیه اروپا رای داده بودند.
استرجن روز شنبه در سخنرانی خود با دادن این وعده که اسکاتلند را به سمت استقلال می‌برد، اظهار داشت: زمان آن فرا رسیده است که اسکاتلند آینده خود را انتخاب کند و یک کشور مستقل شود

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان