arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

پیشتازی حزب «بوریس جانسون» در نظرسنجی‌های انتخاباتی

نتایج جدیدترین نظرسنجی انتخابات آتی پارلمانی انگلیس نشان می‌دهد که حزب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون» از حزب کارگر به رهبری «جرمی کوربین» هشت درصد پیش است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 خبرگزاری رویترز روز گذشته(شنبه) به نقل از نتایج نظرسنجی موسسه «او آر بی» (ORB) اعلام کرد، در آستانه انتخابات ۲۱ آذر ماه، محافظه کاران ۳۶ درصد آرا و رقبای آنان در حزب کارگر ۲۸ درصد آرا پرسش شوندگان را به خود اختصاص دادند.

حزب لیبرال دموکرات و حزب برگزیت به رهبری «نایجل فاراژ» نیز به ترتیب حمایت ۱۴ و ۱۲ درصد آرا این نظرسنجی را کسب کردند.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس سه ‌شنبه هفتم آبان ماه موافقت خود را با طرح بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کردند.

این چهارمین تلاش بوریس جانسون برای برگزاری انتخابات پیش از موعد است و برای آنکه وارد فاز عملیاتی شود باید مجلس اعیان نیز آن را تایید کند.

احتمالا مجلس اعیان این طرح را تایید خواهد کرد و بدین ترتیب سومین انتخابات سراسری انگلیس طی پنج سال اخیر به زودی برگزار خواهد شد.

نتایج نظرسنجی‌ های پیشین نشان می داد که حزب محافظه‌کار بیشترین رای را به دست خواهد آورد و حزب کارگر با ۱۰ درصد کمتر در جایگاه دوم خواهد ایستاد.

بوریس جانسون قصد دارد با افزایش کرسی‌های حزب محافظه کار، پارلمانی را در کنار خود داشته باشد که با طرح برگزیت وی مخالفت کمتری ‌کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان