arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

ترکیه: حامیان "ی پ گ" مسئول حمله به بازار تل ابیض هستند

رئیس اداره ارتباطات در ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد، حامیان یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) مسئول حمله تروریستی به یک بازار در "تل ابیض" سوریه هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته سایت النشره، فخرالدین آلتون، رئیس اداره ارتباطات در ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به حمله به یک بازار در شهر "تل ابیض" سوریه که در نتیجه آن ۱۳ غیرنظامی کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند، گفت: حمله تروریستی در شهر تل‌ابیض بار دیگر چهره واقعی سازمان‌های "ی‌پ‌گ" و "پ‌ک‌ک" و میزان خطرات حمایت از سازمان‌های تروریستی را نشان داد.

آلتون همچنین تصریح کرد: این حمله شنیع همچنین نشان داد که همکاری با سازمان‌های تروریستی آنها را از تروریسم باز نمی‌دارد بلکه برعکس، توانایی‌های مخرب و خشونت‌بار آنها را برای انجام حملات تروریستی دیگر افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: همکاری با سازمان‌های تروریستی به آنها فرصت و تجهیزاتی برای برنامه‌ریزی و انجام حملات خونین و مرگبار بیشتری را می‌دهد.

رئیس اداره ارتباطات در ریاست جمهوری ترکیه همچنین خاطرنشان کرد: سازمان‌های تروریستی که به دنبال کسب مشروعیت از طریق حمایت از سوی گروه‌های خارجی هستند در جست‌وجوی فرصتی برای انجام حملات تروریستی جدید هستند.

آلتون ضمن تاکید بر عزم ترکیه در راستای مبارزه با گروه‌های تروریستی در داخل و خارج از این کشور، عنوان داشت: حامیان سازمان‌های "ی‌پ‌گ" و "‌پ‌ک‌ک" مسئول این حمله و حملات مشابه احتمالی در آینده هستند.

روز شنبه یک خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شهر "تل ابیض" منفجر شد که به کشته و زخمی شدن بیش از ۳۰ تن منجر شد. وزارت دفاع ترکیه هم یگان‌های مدافع خلق کرد را به انجام این انفجار متهم کرد.

در همین راستا، مصطفی بالی، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک گفت: ارتش ترکیه و هم‌پیمانان سوری‌اش به دنبال ایجاد آشوب در تل ابیض از طریق انفجارهایی هستند که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد. هدف آن‌ها بیرون راندن صاحبان واقعی این اراضی و انتقال آوارگان سوری موجود در ترکیه به شمال شرق سوریه است. ترکیه مسئول قتل غیرنظامیان در اراضی تحت سیطره‌اش است.

نظرات بینندگان