arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۰

عسگرپور: وزیر ارشاد به راحتی نقش پدری خودرا کنار گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از انحلال خانه سینما، محمدمهدی عسگر پور گفت وگویی با گلاویژنادری و شالیزه فولادی در هفته نامه آسمان کرده و در آن حرفهای صریحی زده است. مهمترین بخشهای اظهارات عسگرپور به شرح زیر است:

در پی تقسیم غنائم خانه سینما
هیچ وقت فکر نکردم بخش عمده ای از همکاران که از هیات مدیره خانه سینما حمایت می کنند همه یک جور فکر می کنند و یک دغدغه دارند. همانطور افرادی که این روزها اظهار نظرات تند وتیزی می کنند و به سبک جنگهای قدیمی در پی تقسیم غنائم خانه سینماهستند هم نظر واحدی ندارند. کما اینکه از میان افرادی که این روزها اظهار نظر کردند فردی هست که سابقه گرایش غیر دینی داشته و هیچ وقت هم از اعتقاد خود دست برنداشته اما امروز با کلمات و ادبیاتی که مختص روحانیون وحزب اللهی های سرسخت است صحبت می کند. حتی معاون سینمایی هم انگیزه متفاوتی با مدیر کل اداره نظارت ارزشیابی دراین جریان دارد.

فکر می کنند با فحش دادن انجام وظیفه می کنند
ما با بیماری های فرهنگی از قدیم در حوزه سینما روبرو بوده ایم .و این بیماری ها درسالهای بعد فارغ از اینکه خانه سینما و معاونت سینمایی باشند یا نباشند درد آور خواهد بود. متاسفانه شرایط فرهنگی جامعه ما سال به سال بدتر می شود. هجوم ماهواره ها هم شرایط را بدتر می کند و گروهی از مسئولان فکر می کنند تنها با فحش دادن و خط و نشان کشیدن، تمامی وظائف خود را انجام داده اند. مردم اعتماد خود را به سینما وتلویزیون از دست داده اند و استقبال آنها از ماهواره ها هم بیشتر می شود. عمده این شبکه ها هم هدفی جز نابود کردن بنیاد خانواده را ندارند.

مدیرانی که تخصص ندارند
می توان گفت دورنمای روشنی وجود ندارد چون مدیرنی که در زمینه فرهنگی تخصص لازم را ندارند هم مشغول به کار هستند ووضعیت هم بدتر می شود.

وزیر به راحتی نقش پدری خودرا کنار گذاشت
دراین دعوا بزرگ و ریش سفیدی وجود ندارد. مازمان حصر مالی چندین نوبت به وزیر نامه نوشتیم و خواستار وسطت وپادر میانی ایشان شدیم اما نتیجه نداد. به نظرم در قوه مجریه هیچ کسی نمانده که ما سراغ او برویم چرا که چندین نامه بی پاسخ هم به ریاست محترم جمهور نوشتیم. خیلی سخت است که با چنین موقعیتی مواجه شدیم. وزیر به راحتی نقش پدری خودرا کنار گذاشت و یک طرف دعوا شد و معاونت سینمایی از ابتدا به سرعت تصمیمات احساسی گرفت و شان خودرا اینگونه تعریف کرد.
نظرات بینندگان