arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

ترامپ: هویت افشاگر جامعه اطلاعاتی را فاش کنید و به حقه استیضاح پایان دهید!

«دونالد ترامپ» روز یکشنبه در توییتی از افشاگری که شکایتش زمینه آغاز تحقیقات در مورد استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا را رقم زد، خواست پیشقدم شود و مدرک ارائه دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ خواستار افشای هویت افشاگر در پرونده استیضاح خود شدترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: افشاگر آنقدر دچار اشتباه شده است که باید پا پیش گذارد.

وی در این توییت آورد: رسانه های اخبار جعلی می دانند او چه کسی است اما از آنجا که بازوی حزب دموکرات هستند، نمی خواهند هویت وی را فاش کنند زیرا تبعات بسیار سختی در برخواهد داشت. هویت افشاگر را فاش کنید و به حقه استیضاح پایان دهید.

یک افشاگر ناشناس چندی پیش محتوای تماس تلفنی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین را منتشر کرد. این مساله سبب شد تا دموکرات‌ها تحقیقاتی را در خصوص احتمال سوءاستفاده ترامپ از قدرت و استیضاح وی انجام دهند.

پیشتر کاخ سفید محتوای تماس تلفنی ترامپ با  رئیس جمهوری اوکراین را منتشر کرده بود.  نسخه منتشر شده از این تماس تلفنی نشان می دهد که وی از همتای اوکراینی اش خواسته است در مورد «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و پسرش «هانتر» تحقیقاتی به عمل آورد.۹۱۰۹

هانتر بایدن تا سال ۲۰۱۹ برای یک شرکت گاز اوکراینی کار می کرد و ترامپ و متحدان او کوشیده اند این موضوع را به تلاش بایدن و پسرش برای ورود به اقدامات غیرقانونی در اوکراین متهم کرده و به وجهه این نامزد دموکرات به عنوان اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی ترامپ لطمه وارد کنند.

در همین حال، قطعنامه علنی شدن روند استیضاح ترامپ روز پنجشنبه هفته گذشته با ۲۳۲ رای به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید.

به موجب این قطعنامه، تمام جلسات تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ بنا به تشخیص رئیسان کمیته ای که مشخص شده‌اند، به صورت علنی برگزار می‌شود.

آرای مخالفان این قطعنامه ۱۹۶ رای بود که تمام جمهوریخواهان را تشکیل می داد.

 این قطعنامه فصل جدیدی را در استیضاح ترامپ می‌گشاید چرا که هم از نظر قانونی روند استیضاح به تصویب رسیده و هم علنی شدن آن مورد تاکید قرار گرفته است.

نظرات بینندگان