arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

وزیر آموزش و پرورش: تغییرات کتب درسی مطرح شده مربوط به ۳سال پیش است / دستور دادم بررسی کارشناسانه، دقیق و منصفانه‌ای صورت بگیرد

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در توییتی نوشت: دستور دادم درباره تغییرات کتب درسی بررسی کارشناسانه، دقیق و منصفانه ای صورت بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر آموزش و پرورش: تغییرات کتب درسی مطرح شده مربوط به ۳سال پیش است /  دستور دادم بررسی کارشناسانه، دقیق و منصفانه‌ای صورت بگیرد

محسن حاجی میرزایی در این توئیت که شامگاه یکشنبه منتشر شد، تاکید کرده است: "تغییرات کتب درسی مطرح شده مربوط به ۳سال پیش است اما تلنگری برای بررسی بیشتر بود. دستور دادم بررسی کارشناسانه، دقیق و منصفانه‌ای صورت بگیرد.
به عنوان وزیر آموزش و پرورش به همه کسانی که دل‌نگران فرهنگ کشور هستند، اطمینان می دهم آموزش و پرورش پاسدار و مروج سرمایه های معنوی کشور است."

حذف برخی از آثار شاعران و نویسندگان از کتب درسی دوره متوسطه و دبیرستان، موضوعی است که در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

حسین قاسم‌پورمقدم، مدیر گروه ادبیات فارسی دفتر تألیف کتب درسی آموزش و پرورش و از مؤلفان کتب نونگاشت ادبیات در پایه یازدهم در گفت وگو با ایرنا پلاس در این خصوص عنوان کرده است کلیه کتاب‌های درسی از سال ۱۳۹۴ تغییر کرده‌ و وارد نظام جدید شده‌ و این تغییر برای متناسب‌سازی کتاب‌ها با سند «تحول بنیادین» و سند «برنامه درسی ملی» بوده است. این کتاب‌های نونگاشت از فیلترهای مختلف مانند دبیران و اساتید جامعه ایرانی عبور کردند و از سال ۹۵ تا امروز تدریس می‌شوند.

نظرات بینندگان