arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸

زمین‌لرزه حوالی جزیره ابوموسی را لرزاند / زلزله خسارتی نداشت

زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۴.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۳ و ۴۸ دقیقه و ۳۹ ثانیه بامداد دوشنبه حوالی جزیره ابوموسی در خلیج فارس را لرزاند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۴.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۳ و ۴۸ دقیقه و ۳۹ ثانیه بامداد دوشنبه حوالی جزیره ابوموسی در خلیج فارس را لرزاند.

مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مختصات این زمین‌لرزه را طول جغرافیایی ۵۴.۷۵ و عرض جغرافیایی ۲۶.۰۱ و کانون آن را عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرد.

نزدیک‌ترین شهر‌ها به کانون این زلزله، جزیره ابوموسی در ۳۱ کیلومتری، جزیره تنب بزرگ در ۶۲ کیلومتری و بندر لنگه در ۶۲ کیلومتری آن هستند.

 

زلزله خسارتی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:زلزله بامداد دوشنبه در حوالی جزیره بوموسی ازتوابع استان خسارتی گزارش نشده است.

علیرضا صفا ایسینی روز دوشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: بلافاصله پس از زلزله نیروهای امدادی به منطقه اعزام شده و خسارت های احتمالی ناشی از این زلزله را مورد بررسی قرار داده و نتایج آن اعلام می شود ولی تا این لحظه موارد عادی گزارش شده است.

وی ادامه داد: استان هرمزگان از جمله استانهای زلزله خیز کشور است که مردم هر چند وقت یکبار زلزله های کوچک و بزرگ را احساس می کنند ولی خوشبختانه با وجود فراوانی زلزله و شدت آن گاه بالای ۴تا ۵ ریشتر خسارت ها خیلی کم بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: این زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۴.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۳ و ۴۸ دقیقه و ۳۹ ثانیه بامداد دوشنبه حوالی جزیره بوموسی در خلیج فارس را لرزاند.

صفا ایسینی تصریح کرد: مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مختصات این زمین‌لرزه را طول جغرافیایی ۵۴.۷۵ و عرض جغرافیایی ۲۶.۰۱ و کانون آن را عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرد.

وی، هرگونه شایعه درخصوص سونامی در هرمزگان را رد کرد و یاد آور شد: با وجود زلزله های بزرگ ولی بواسطه قرار گرفتن استان هرمزگان در کنار دریا و ساحل ، خسارت در بیشتر مواقع به حداقل رسیده و یا مثل زلزله اخیر هیچ گونه خسارتی نداشته است.

نزدیک‌ترین شهرها به کانون این زلزله، جزیره ابوموسی در ۳۱ کیلومتری، جزیره تنب بزرگ در ۶۲ کیلومتری و بندر لنگه در ۶۲ کیلومتری آن هستند.

همچنین دو زمین لرزه‌ به بزرگی چهار و چهار و یک دهم ریشتر هشتم آبان ماه جاری منطقه رویدر در غرب استان هرمزگان را لرزاند که طبق اعلام مدیریت بحران استانداری، خسارتی از این زمین لرزه‌ها گزارش نشده است.

دوم آبان ماه جاری نیز زلزله ای به بزرگی ۴و ۱ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۶ و۴۵ دقیقه و ۱ ثانیه رویدر در استان هرمزگان را لرزاند که از پس لرزه‌های زمین لرزه ۵ و ۶ دهم ریشتری کوخرد شهرستان بستک بود.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ دهم ریشتر ساعت ۱۴ و ۲۸ دقیقه و ۵۰ ثانیه ۲۹ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۴۷ کیلومتری کوخرد، ۵۰ کیلومتری کنگ و ۵۵ کیلومتری بندرلنگه ثبت شد.

نظرات بینندگان