arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸

کشف بسته مشکوک در پارلمان در آستانه انتخابات انگلیس

یک روز مانده به تعطیلی رسمی پارلمان پیش از برگزاری انتخابات سراسری انگلیس، پلیس لندن از کشف بسته مشکوک نزد دفتر رهبر حزب لیبرال دموکرات خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیروهای پلیس حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز دوشنبه در محل حادثه حاضر شده و مشغول بررسی محتویات بسته هستند.
منابع انگلیسی می گویند بسته مشکوک ابتدا توسط یکی از کارکنان دفتر جو سوینسون باز شده و بلافاصله پلیس را باخبر کرده است. اطلاعات بیشتری درباره محتویات بسته در دست نیست.
این حادثه در ساختمان موسوم به «پورتکلوس‌هاوس» در مجاورت ساختمان پارلمان رخ داده که دفاتر نمایندگان مجلس را میزبانی می کند.
پلیس پس از انجام تحقیقات بسته را غیر مشکوک ارزیابی کرد اما رسانه های انگلیسی این حادثه را با تحولات پر حرارت سیاسی در این کشور، به ویژه موضع گیری حزب لیبرال دموکرات در مخالفت با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بی ارتباط نمی دانند.
پارلمان انگلیس از فردا به مدت یک ماه تا برگزاری انتخابات سراسری تعطیل خواهد شد. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پس از آنکه نتوانست موافقت پارلمان را برای پیش نویس توافق برگزیت جلب کند، خواستار انتخابات زودهنگام شد.
دو حزب اصلی محافظه کار و کارگر خواهان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند اما در نحوه اجرا با یکدیگر اختلاف نظر دارند. حزب ملی اسکاتلند و لیبرال دموکرات به عنوان سومین و چهارمین حزب سیاسی انگلیس رسما با خروج این کشور از اتحادیه اروپا مخالف هستند.

نظرات بینندگان