arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۴ آبان ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین: ریشه تنش‌های هسته‌ای ایران، خروج آمریکا از برجام است
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۲۳:۰۲

گنگ شوانگ، سخنگوی این وزارت‌خانه روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود در واکنش به راه‌اندازی و گازدهی زنجیره سانتریفیوژهای میانی IR6 در سایت هسته‌ای نظنر گفت: ما این گزارش‌ها را دریافت کرده‌ایم. ریشه تنش‌های حال حاضر مسئله هسته‌ای ایران را می‌توان در خروج  یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای برجام و اعمال کمپین فشار حداکثری علیه ایران یافت.

صالحی: فردا غنی‌سازی در فردو تا غنای ۵ درصد انجام می‌شود/ به اندازه کافی اورانیوم ۲۰ درصد داریم
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۲۳:۰۰

علی اکبر صالحی در سخنانی درباره غنی سازی ۲۰ درصدی نیز گفت: ما قبلا در سایت فردو غنی‌سازی تا غنای ۵ درصدی و ۲۰ درصدی را انجام داده‌ایم. اکنون به اندازه کافی اورانیوم غنی شده تا ۲۰ درصد را در اختیار داریم اما اگر ذخیره‌مان تمام شود طبق برجام می‌توانیم آن را تولید کنیم.

استراماچونی: اگر در این دو هفته اتفاقی نیفتد، ادامه راه برای من ممکن نیست
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۲۲:۵۹

پذیرفتم که با استقلال قرارداد امضا کنم زیرا این تیم یکی از بهترین ها در آسیا است. من در هر تمرین به بازیکنان فشار می آورم. همه بازیکنان با وجود مشکلات با صد در صد توان در تمرینات تلاش می کنند اما چیزی که من اینجا می بینیم، امکان ادامه دادن با این تیم وجود ندارد. خیلی از افرادی که کنار تیم هستند، حتی یک ریال هم دریافتی نداشتند. بازیکنان نیز هیچ دریافتی نداشتند. خیلی از بازیکنان به دلیل مشکلات مالی حتی به تمرین نیز نمی توانند بیایند. من در سابقه کاری با مشکلات مختلفی رو به رو شدم. در پاناتینایکوس مشکلات مختلفی داشتم اما باشگاه با مربیان و بازیکنان رو و صادق بود. من جوابی برای بازیکنانم ندارم. به ما می گویند هفته دیگر درست می شود و برای من ممکن نیست اینگونه ادامه بدهم.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تعرض به کنسولگری ایران در کربلا: خواستار افزایش تدابیر برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک ایران در عراق شده‌ایم
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۲۲:۵۸

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت پیش آمده برای سرکنسولگری ایران در کربلا و اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با حفظ امنیت نمایندگی‌های کشورمان در عراق، ضمن محکومیت اینگونه اقدامات اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از راههای سیاسی نگرانی و تاکیدات لازم را در خصوص ضرورت حفظ امنیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی کشورمان در عراق در چارچوب مقررات و کنوانسیونهای بین المللی به دولت پذیرنده منتقل کرده و خواستار اقدامات لازم و افزایش تدابیر برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک کشورمان در عراق شده است.

فرانسه: گام جدید ایران خلاف توافق وین است
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۶:۱۶

سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه به تصمیم ایران برای آغاز اجرای گام چهارم کاهش تعهداتش در برجام واکنش نشان داد و گفت: اطلاعیه ایران در روز پنجم نوامبر برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی‌اش خلاف توافق وین است که به سختی فعالیت‌ها در این زمینه را محدود می‌کند. ما و شرکای‌مان در انتظار گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اطلاعیه‌ها و اقدامات ایران هستیم.

ممنوعیت همکاری با شورای فرهنگی انگلیس
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۵:۴۵

وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای با تاکید بر قصد انگلیس برای شبکه سازی فرهنگی، اعلام داشت: هرگونه همکاری با شورای فرهنگی انگلیس ممنوع بوده و پیگرد قضایی خواهد داشت.

نقشه امارات برای کودتا در عراق
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۵:۴۴

پایگاه خبری "عربی ۲۱" قطر در گزارشی تاکید کرد با آغاز اعتراضات در عراق، ابوظبی تلاش کرد، کودتای نظامی که برای آن برنامه ریزی کرده بود را اجرایی کند. عربی ۲۱ گزارش داده که یکی از فرماندهان مهم ارتش عراق و ۵ نفر از رهبران حشد شعبی در همین زمینه دستگیر شده اند که یکی از آن ها مشاور فرمانده الحشد الشعبی بود که اطلاعاتی در خصوص ارتباط وی با "محمد دحلان" عضو سابق جنبش فتح و مشاور "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی فاش شده بود. بر این اساس باند کودتا زیر نظر "طحنون بن زاید" مشاور امنیت ملی امارات ود.

مطهری: مخاطب شوخی قرص ضدبارداری پسر بود نه دختر
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۵:۲۰

علی مطهری درباره ویدیوی منتشرشده از او در دانشگاه گفت: هر سؤالی که می‌شد، شروع می‌کردند به فریاد زدن، در آخر جلسه داد زد که شما باید قرص ضد فراموشی بخورید، من هم از باب مزاح و شوخی گفتم من انواع و اقسام قرص‌ها را دارم، قرص ضدبارداری هم برای شما دارم. همه خندیدند و به عنوان یک شوخی تلقی کردند. ما بیرون آمدیم و دیدیم یک ویدئو پخش کردند مبنی براینکه «توهین علی مطهری به یک دانشجوی دختر» این در حالی است که این دانشجو پسر بود، اگر دختر بود همان‌جا اعتراض می‌کردند.

تکذیب برنامه انتقال پایتخت به سمنان
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۳:۲۲

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ برنامه‌ای برای انتقال پایتخت از تهران به سمنان یا شهر دیگری نداریم و فقط بحث انتقال مراکز سیاسی و اداری با توجه به مصوبه مجلس مطرح است. پروانه صادق مالواجرد با بیان این‌که وقتی از تهران صحبت می‌کنیم، باید مجموعه شهری تهران و کرج را در نظر بگیریم، افزود: بر اساس قانون امکان‌سنجی ساماندهی، تمرکززدایی و انتقال مراکز اداری و سیاسی تهران دنبال می‌شود و تاکنون هفت جلسه در این زمینه برگزار شده است.

تکذیب درگذشت شهلا ریاحی
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۳:۱۹

ساعتی پیش خبر درگذشت شهلا ریاحی بازیگر و سینماگر پیشکسوت سینمای ایران در فضای مجازی منتشر شد. پسر این بازیگر گفت: «من خودم الان خارج از ایران تحت درمان هستم چون خودم دچار بیماری شدم. واقعا نمی‌دانم این خبر از کجا در آمده است؟ اگر خدایی ناکرده اتفاقی افتاده باشد باید به خودم قبل از همه خبر بدهند اما چنین خبری را کسی به من نگفته است. اگر هم این‌طور نیست که چرا دوستان خبرنگار برای دیده شدن، چنین شایعاتی را دامن می‌زنند و باعث نگرانی خانواده‌ها می‌شوند؟ مگر زدن خبر تلخ درباره یک نفر چقدر اهمیت دارد که این‌طور با عجله و بدون منبع باعث نگرانی مردم می‌شوند؟»

اظهارات یک نماینده درباره «عقیم‌سازی با پوشک بچه»
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۳:۰۰

مجتبی ذوالنور، نماینده اصولگرای قم  و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گاهی دشمنان پنبه‌هایی که با آنها پوشک بچه یا مشابه آن تولید می‌شود را به گونه‌ای تهیه می‌کنند که موجب عقیم‌سازی می‌شوند.

اتهام روح الله زم محاربه است؟ / قوه قضائیه: از بیان جزییات معذوریم
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۱:۴۶

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت بازداشت و پرونده روح الله زم گفت: در این پرونده تحقیقات مفصلی انجام شده و مستندات فراوانی به دست آمده و بر اساس تحقیقات، ارتباط مستمر و وابستگی این فرد به سرویس های بیگانه محرز و نحوه ارتباط مشخص شده است. وی افزود: وجوه اخذ شده ناشی از این ارتباط احصا شده است. علاوه بر این مشخص شد که این فرد یک حالت سر شبکه ای داشته است. این فرد برای خیلی از پایگاه های برون مرزی مرجعیت داشته است. وی در پاسخ به این سوال که آیا اتهام این فرد محاربه است گفت: تا نهایی شدن تحقیقات از بیان جزییات معذوریم.

اعلام وصول استعفای کاظم جلالی از نمایندگی مجلس
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۱:۲۳

عبدالرضا مصری نائب رئیس دوم مجلس اظهار داشت: استعفای کاظم جلالی نماینده مردم تهران در مجلس که قرار است در سنگر دیگری خدمت کند، اعلام وصول شد. وی ادامه داد: این موضوع هفته آینده در جلسه علنی مجلس بررسی می شود. شنیده ها حاکی از این است که جلالی قرار است به عنوان سفیر ایران در روسیه منصوب شود.

توقف اعزام زائران ایرانی به عراق تا اطلاع‌ثانوی
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۱:۲۳

مصطفی قاسمی ـ مدیرعامل شمسا (تنها مجری سفرهای زیارتی به عتبات عالیات تحت نظارت سازمان حج و زیارت) - گفت: پس از اربعین خلاء چند روزه‌ای در اعزام کاروان‌های زیارتی پیش آمد که علت آن بروزرسانی و بازیابی خدمات و تجهیزات در عراق بود. وضعیت هتل‌ها و ناوگان حمل و نقل این کشور برای پذیرش زائران ایرانی از یازدهم آبان‌ماه آماده بود ولی چون شرایط عراق مساعد نبود و از سویی، وزارت خارجه کشورمان اطلاعیه‌ای مبنی بر به تاخیر انداختن سفر به این کشور صادر کرد، سازمان حج و زیارت نیز تصمیم گرفت اعزام کاروان‌ها را تا اطلاع ثانوی به تعویق اندازد.

کارت زرد به حجتی به خاطر دادن مجوز صید به چینی ها در خلیج فارس
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۱:۲۲

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مورد اعطای مجوز صید به کشتی های چینی در آب های خلیج فارس قانع نشدند و حجتی از مجلس کارت زرد گرفت.

اعلام گام چهارم کاهش تعهدات از سوی روحانی
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۱:۱۹

حسن روحانی رییس جمهور با بیان اینکه از فردا یک گام چهارم و گام جدید بر می‌داریم گفت: پیشاپیش به همه کشورهای 1+4 و کشورهای دوست اعلام میکنیم گام چهارم تحت نظر آژانس انرژی اتمی خواهد بود. او با بیان اینکه گام چهارم ما مانند گام سوم قابل بازگشت است، گفت: هزار و 44 سانتیفیوژ در داخل فردو داریم منتهی در برجام قرار ما این بود که این سانتریفیوژ ها در فردو بچرخند ولی گازی به آنها تزریق نخواهد شد. از فردا گازدهی در فردو آغاز خواهد شد.

پمپئو: با تحریم‌ ایران اکنون حزب‌الله منابع کمتری دارد
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۱:۱۷

مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا با بیان اینکه فشارها بر ایران باید ادامه یابد، گفت که تحریم‌ها بر بخش‌های زیادی در ایران تاثیر گذاشته است. حزب‌الله اکنون منابع کمتری دارد، برخی گروه‌های شیعی نیز منابع کمتری دارند و مقامات ایران برای تعیین بودجه می‌بایست تصمیمات سختی بگیرند.

ماجرای آزادی شبنم نعمت زاده تا ۳ روز آینده چیست؟
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۱:۱۶

بر اساس گفته‌های قاضی مسعودی مقام قرار بازداشت موقت شبنم نعمت‌زاده تا تاریخ ۱۶ آبان است. مظاهری وکیل نعمت زاده، اظهار کرد: به دلیل آن که بیش از یک سال از بازداشت و قرار موقت شبنم نعمت زاده گذشته است، حتی اگر بیم فرار او هم وجود داشته باشد باز قاضی نمی تواند قرار بازداشت موکل بنده را تمدید کند.

ترکیه: خواهر البغدادی را دستگیر کردیم
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۱:۱۵

یک مقام ارشد ترکیه به رویترز اعلام کرد که این کشور خواهر رهبر کشته شده داعش را در شهر اعزاز در شمال سوریه بازداشت کرده است. این شهر در کنترل نیروهای ترکیه است. طبق گفته این مقام ترکیه همراه با خواهر بغدادی، همسر و عروسش نیز بازداشت شدند و بازجویی از آن‌ها آغاز شده است. در زمان بازداشت پنج کودک نیز همراه رسمیه عواد، ۶۵ ساله بودند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۰۸:۲۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان