arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸

تهران در برابر چه بحران‌هایی آماده است؟

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که این شهر آماده رویارویی با برخی از بحران‌ها هست اما در برابر بحران‌هایی مانند زلزله باید آمادگی خود را افزایش دهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که این شهر آماده رویارویی با برخی از بحران‌ها هست اما در برابر بحران‌هایی مانند زلزله باید آمادگی خود را افزایش دهیم.

رضا کرمی محمدی در حاشیه نشست فصلی ستاد مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: این اولین جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران پس از تصویب قانون جدید مدیریت بحران بود و خوشبختانه اکثریت اعضا و نمایندگان آنها در جلسه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه این جلسه مصوبات خوبی برای فعالیت ستاد مدیریت بحران شهر تهران داشت، افزود: متاسفانه در قانون جدید مدیریت بحران قوانین مقداری در مورد شهر تهران که دارای شرایط خاصی است مسکوت بود که نیاز بود این قوانین بسط پیدا کند.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز در این جلسه موافقت شد تا کارگروه‌های مدیریت بحران شهر تهران بر اساس وظایف و داده‌های قبلی خود به فعالیت خود ادامه دهند. در مورد جایگاه شهردار تهران و تمدید یک سری اختیارات نیز مقرر شد تا وزیر کشور در این خصوص تصمیم گیری نهایی را انجام دهد.

کرمی محمدی درباره زمان برگزاری این جلسات اظهار کرد: این جلسات هر سه ماه یکبار برگزار می‌شود اما اگر نیاز باشد می‌توان این جلسات را در مدت کوتاهتری یا حتی ماهانه برگزار کرد تا به تصمیم گیری‌های زودتری برسیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تهران آمادگی رویارویی با بحران‌ها را دارد؟ خاطر نشان کرد: برای بعضی از بحران‌ها ما کاملا آماده هستیم اما برای بعضی دیگر نظیر زلزله با توجه به حجم گسترده‌ای که دارند اتخاذ آمادگی و افزایش آن نیازمند کار طولانی مدت است و به همین دلیل لازم است آمادگی خود را افزایش دهیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره اینکه با توجه به فصل بارندگی‌ها آیا آمادگی‌های لازم برای مقابله با سیل در تهران نیز وجود دارد؟ گفت: با توجه به لایه روبی و اقدماتی که برای مواجهه با سیل و سیلاب انجام داده‌ایم از این نظر فکر نمی‌کنم که در تهران مشکلی در این زمینه داشته باشیم و البته ممکن است موارد بسیار سطحی در حد آبگرفتگی رخ دهد که در حال رفع این موارد نیز هستیم اما مشکل جدی و بزرگی در خصوص سیل در بارندگی‌های پیش رو را نخواهیم داشت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان