arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸

یادداشت‌های علم، چهارشنبه ۱۴ آبان ۵۴: آمریکایی‌ها کشور ما را فاسد می‌نامند!

نامه‌ای از سناتور [ادوارد] کندی برایم رسیده بود.۱ عرض کردم: «ملاحظه می‌فرمایید این‌ها کشور‌های ما را فاسد می‌نامند.» فرمودند: «چیز عجیبی است، اخیرا در سازمان ملل ما قطعنامه‌ای دادیم که شرکت‌هایی که بخواهند برای معاملات رشوه بدهند، دیگر از معامله با کشور ما محروم خواهند شد. حالا آمریکایی‌ها سعی می‌کنند این قطعنامه را بخوابانند که به تصویب نرسد.» عرض کردم: «همیشه همین‌طور است که دزد‌ها داد می‌زنند که دزد‌ها را بگیرید.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکایی‌ها کشور ما را فاسد می‌نامند!پس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات علم آمده است:

با آن‌که دیشب دیروقت و با نهایت خستگی خوابیده بودم، باز هم صبح زود از خواب برخاستم. با قدری ورزش سخت و دوش سر و صورتی گرفتم. چند نفری در منزل پذیرفتم و شرفیاب شدم. باز هم شرفیابی بسیار مختصر بود. فرمودند: «کار‌های خودمان را در کیش صحبت خواهیم کرد، روز جمعه»! این هم weekend شاهنشاه است لااقل سه ساعت وقت خواهد گرفت. سه ساعت هم باید بعد اوامر را ابلاغ کنم، می‌شود ۶ ساعت از ۴۸ ساعت تعطیلی که با این صورت خواهد گذشت.
نامه‌ای از سناتور [ادوارد] کندی برایم رسیده بود.۱ عرض کردم: «ملاحظه می‌فرمایید این‌ها کشور‌های ما را فاسد می‌نامند.» فرمودند: «چیز عجیبی است، اخیرا در سازمان ملل ما قطعنامه‌ای دادیم که شرکت‌هایی که بخواهند برای معاملات رشوه بدهند، دیگر از معامله با کشور ما محروم خواهند شد. حالا آمریکایی‌ها سعی می‌کنند این قطعنامه را بخوابانند که به تصویب نرسد.» عرض کردم: «همیشه همین‌طور است که دزد‌ها داد می‌زنند که دزد‌ها را بگیرید.» تلگرافی هم از بغداد و عمان رسیده بود به نظر مبارک رساندم.
بعدازظهر امروز با یک دختر خانم ایرانی [قرار]ملاقات داشتم. [از]بس خسته بودم، معذرت خواستم و نرفتم. به مهمانی خانم بوتو در سفارت پاکستان و همچنین به مهمانی سفارت شوروی به مناسبت جشن انقلاب رفتم.
از اخبار مهم جهان یکی موضوع تصمیم پادشاه مراکش به شروع راه‌پیمایی در صحرا... می‌باشد.
شب مهمانی شام برای ملکه اینگرید، ملکه سابق دانمارک، در پیشگاه همایونی بود. مطلب مهمی نبود.

 

پی‌نوشت:
۱- کندی در نامه خود به علم درخواست کرده که به بنجامین اسمیت سناتور پیشین ماساچوستز که قرار است با شریک خود دکتر آلبرت فیوج برای فروش و حمل لوازم مورد نیاز نیروی هوایی ایران به تهران بیاید، وقت ملاقات دهد. اسمیت با جان کندی در دانشگاه هاروارد هم‌اتاق بود و پس از او سناتور ماساچوستز شد.

نظرات بینندگان