arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۷ - ۱۵ آبان ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۵ آبان ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جلسه اضطراری آژانس با موضوع ایران
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۱۸:۰۲

آژانس اتمی از برگزاری جلسه اضطراری با موضوع مربوط به پادمان در ایران خبر داد.

وبگاه اطلاع‌رسانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد فردا (پنجشنبه) شورای حکام برای مباحثه درباره برنامه هسته‌ای ایران تشکیل جلسه می‌دهد. «لارنس نورمن» خبرنگار «وال‌استریت ژورنال» نیز نوشت: «موضوع این جلسه چیزی جز مسائل مربوط به پادمان نیست. احتمالا این جلسه روی تورقوزآباد متمرکز است و نه جدیدترین گام [کاهش تعهدات] هسته‌ای ایران، البته این موضوع هنوز تایید نشده است».

انتخابات زودهنگام در انگلیس
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۱۸:۰۱

برای آغاز روند انتخابات زودهنگام، جانسون امروز به دیدار ملکه انگلیس رفت. انتخابات سراسری جدید در انگلیس، روز دوازدهم دسامبر (بیست‌ویکم آذر)‌ برگزار خواهد شد. جانسون ضمن اعلام رسمی آغاز فعالیت‌های انتخاباتی حزب محافظه‌کار، گفت مجبور به برگزاری انتخابات زودهنگام شده زیرا نمایندگان پارلمان انگلیس با توافق جدید وی برای خروج از اتحادیه اروپا موافقت نکردند.

همسر البغدادی بازداشت شد
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۱۸:۰۰

رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه در سخنانی در آنکارا گفت: ابوبکر البغدادی (رهبر مقتول گروه تروریستی داعش) در یک تونل خودکشی کرد. ما همسر او را در سوریه گرفته‌ایم اما صدای آن را درنیاوردیم. من برای اولین بار است که بازداشت همسر او را اعلام می‌کنم. ما خواهر و شوهر خواهر او را هم گرفته‌ایم.

مکرون: ایران تصمیم گرفته که از برجام خارج شود
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۱۷:۱۲

رئیس جمهور فرانسه در واکنش به آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران، آن را "تغییر موضعی اساسی" ارزیابی کرد و گفت: من فکر می‌کنم این اولین بار است که ایران به گونه‌ای آشکار و بی‌پرده تصمیم گرفته است که از برجام خارج شود که این نشان‌دهنده یک تغییر موضع اساسی است. او گفت: دو امضاکننده اصلی دارند به تنهایی درباره آینده برجام تصمیم می‌گیرند. ایران و‌ آمریکا راه خروج از این توافق بین‌المللی را انتخاب کرده‌اند.

آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۱۳:۰۶

در راستای اجرای دستور دیروز حسن روحانی رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی ساعتی پیش مخزن (سیلندر) ۲۸۰۰ کیلویی که حاوی حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم گاز هگزا فلوراید اورانیوم (UF6) است، تحت نظارت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از انتقال از مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن (نطنز) به مجتمع غنی سازی شهید مسعود علیمحمدی (فردو) در سالن خوراک دهی مجتمع فردو قرار گرفت.

۶۰ میلیارد دلار درآمد نفتی ایران
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۰۹:۲۲

سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) میزان درآمد‌های نفتی ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی را ۶۰.۲ میلیارد دلار برآورد کرد.

ممنوعیت آمد و شد شبانه در بغداد لغو شد
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۰۸:۳۸

فرمانده عملیات بغداد از لغو ممنوعیت آمد و شد شبانه در پایتخت از سه شنبه خبر داد، این ممنوعیت آمد و شد از ۲۸ اکتبر از ساعت ۱۲ شب تا شش صبح به وقت محلی اجرایی می‌شد.

نظر علی مطهری درباره «چند همسری»
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۰۸:۳۷

علی مطهری درباره موضوع چند همسری گفت: معمولا در اجتماعات بشری به دلیل تلفات مردان در جنگ و یا در حین کار یا بر اثر بیماری، تعداد زنان آماده ازدواج از تعداد مردان آماده ازدواج بیشتر می‌شود که اگر حکم چند همسری را قبول نکنیم به معنای این است که عده‌ای از بانوان از حق تاهل محروم می‌شوند. مطهری با اشاره به اینکه این حکم برای هر مردی جایز نیست، گفت: البته این مسئله شرایطی دارد. مردانی می‌توانند این حکم را اجرا کنند که توانایی مالی، توانایی جسمی، رشد و فکری و عقلی داشته باشند. وی ادامه داد: موضوع این نیست که بخواهیم این مسله را ترویج کنیم و از همه بخواهیم این کار را انجام دهند. این مسئله ترویج بردار نیست.

اظهارات خدابخشی پس از قبول تابعیت صربستان
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۰۸:۳۶

مهدی خدابخشی تکواندوکار سابق ایران و دارنده مدال طلای جهان پس از قبول تابعیت صربستان، گفت: ماجرای رفتن من به صربستان با دیگران متفاوت‌ است. تقدیر و سرنوشتم اینگونه بود که زندگی شخصی و فعالیت ورزشی خود را در کشور دیگری ادامه دهم. ۸ ماه است که در این کشور زندگی و تمرین می‌کنم و حدود ۵ ماه است که با دخترمورد علاقه‌ام که تکواندوکار است، ازدواج کرده ام. متاسفانه مادرهمسرم مبتلا به سرطان است. بیماری ایشان به گونه‌ای است که تنها می‌شود روند پیشرفت آن را کنترل کرد و به همین دلیل نیاز به مراقبت های ویژه دارد. همین مسئله باعث شده تا همسرم مجبور به زندگی در صربستان باشد و من نیز برای حمایت از او و مادرش در این کشور هستم. خدابخشی افزود: به زادگاهم تعصب زیادی دارم. با توجه به اینکه در صربستان زندگی می‌کنم، تصمیم گرفتم در کنارهمسرم تکواندو را به صورت حرفه‌ای در این کشور ادامه دهم. با حاج آقا پولادگر جلسه داشتم و در خصوص زندگی، برنامه‌های آینده و تصمیماتم صحبت کردم. نگاه ایشان پدرانه بود و به تصمیم من احترام گذاشتند. با مساعدت فدراسیون تکواندو و مکاتبه کمیته ملی المپیک ایران با فدراسیون جهانی تکواندو هم اکنون می‌توانم به فعالیت در رشته مورد علاقه‌ام بپردازم.

کویت: حامل پیام ایران به سعودی و بحرین بودیم
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۰۸:۰۶

«خالد جارالله» معاون وزیر خارجه کویت روز سه شنبه تاکید کرد که کشورش پیام ایران درباره صلح در منطقه خلیج فارس را به عربستان سعودی و بحرین منتقل اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده. پیش تر روزنامه الجریده کویت نوشته بود که رئیس جمهوری اسلامی ایران دو نامه مکتوب برای عربستان و بحرین از طریق این کشور فرستاده. علی ربیعی سخنگوی دولت ایران هم ارسال نامه حسن روحانی به پادشاه عربستان را تایید کرده بود.

واکنش آمریکا به گام چهارم ایران
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۰۷:۵۱

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اجرای نقش مستقل خود برای راستی‌آزمایی در ایران به طور کامل حمایت کرده و به گزارش آژانس درباره هر تحولی توجه می‌کنیم.

عراق - ایران در زمین بی طرف
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۰۷:۴۱

فیفا طی نامه ای به فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد تا روز شنبه محل جدیدی را خارج از عراق برای میزبانی از بازی آنها مقابل ایران و بحرین اعلام کند. به احتمال فراوان کشور اردن و شهر عَمّان میزبان دیدار عراق و ایران خواهد بود. بعد از اردن، کشور امارات دیگر کشوری است که احتمال دارد میزبان جدال عراق و ایران باشد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۰۷:۳۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان