arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۱۵ آبان ۱۳۹۸

دولت رومانی رای اعتماد گرفت

دولت اقلیت میانه‌رو نخست‌وزیر رومانی از پارلمان رای اعتماد گرفت و چشم‌اندازها برای پر کردن خلاء سیاست‌گذاری در بخارست و اتحادیه اروپا را بهبود بخشید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته رویترز، تیم جدید کمیسیون اروپا باید اول نوامبر کارش را آغاز می‌کرد اما نزاع سیاسی در بخارست مانع از آن شد تا کمیسیونری تعیین شود و این خطر وجود داشت که آغاز کار این تیم به اول دسامبر موکول شود.

لودوویک اوربان، نخست‌وزیر رومانی که دوشنبه از پارلمان رای اعتماد گرفت، احتمالا به سرعت نامزدی را برای کرسی کشورش در کمیسیون مذکور تعیین می‌کند. اوربان بعد از رای‌گیری به خبرنگاران گفت: بعد از رایزنی با رئیس‌جمهور، به سرعت تصمیم‌گیری خواهیم کرد. گزینه پیشنهاد ما تعیین بهترین فرد از طرف رومانی است.

کابینه او با رای موافق ۲۴۰ قانونگذار رومانی مواجه شد که هفت رای بالاتر از حد نصاب ۲۳۳ رای بود. حزب سوسیال دموکرات رومانی که پیشتر دولت را رهبری می‌کرد، در تاریخ دهم اکتبر با رای عدم اعتماد حزب لیبرال اوربان مواجه شده و برکنار شد. اوربان به لغو برخی از تدابیر مالی و قضایی مورد تایید دولت پیشین که هدف انتقاد دیپلمات‌ها و سرمایه‌گذاران قرار گرفته بود، وعده داده است.

کابینه جدید رومانی تا برگزاری انتخابات پارلمانی سال آتی پا بر جا می‌ماند، اما برای جلب نظر احزاب اپوزیسیون در راستای تصویب هر لایحه‌ای با مشکل مواجه می‌شود، چون دولت اقلیت است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان