arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۱۵ آبان ۱۳۹۸

مرمت میدان حسن آباد تهران اوایل سال آینده به اتمام می‌رسد

بنابراعلام مجری طرح مرمت و بازسازی میدان حسن آباد، کار مرمت این میدان که از ۳۰ مهر امسال آغاز شده است، اوایل سال آینده به اتمام می رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهدی جاهد توضیح داد: طی دو روز آینده مرمت سقف های میدان حسن آباد که به دلیل بارندگی های اخیر متوقف شده بود آغاز می شود و پیش بینی می کنیم که تا پایان سال جاری کار مرمتی کل دیوارها تمام شود.

وی با بیان اینکه تیم کاری آماده فعالیت هستند و چون شروع کار همزمان با بارندگی ها است زمان بیشتری را باید لحاظ کنیم، افزود:کار مرمت و بازسازی میدان حسن آباد زیر نظر شهرداری، سازمان میراث فرهنگی و سازمان زیباسازی شهر تهران پیش می رود.

به گفته مجری این طرح، قرار است شغل های تجاری در قالب امور فرهنگی ایجاد کنیم یعنی رستوران های سنتی، هتل آپارتمان برای گردشگران و ... بسازیم و دیگر کارهای غیرمرتبط با فرهنگ در اطراف میدان حسن آباد انجام نشود.

جاهد خاطرنشان کرد: قرار است کمک های مالی از سوی شهرداری و سازمان میراث فرهنگی برای مرمت میدان حسن آباد انجام و مجوزهای لازم گرفته شود تا اوایل سال آینده کار را به اتمام برسانیم.

شامگاه ۲۶ تیرماه امسال بخشی از ساختمان‌های ضلع شمال غربی میدان حسن‌آباد در حالی در نتیجه آتش گرفتگی کارگاه ابزار آلات و یراق در آتش سوخت که ۲ سال پیش نیز چنین حادثه‌ای در ضلع جنوبی آن در انبار نخ کاموا رخ داده بود.

تخریب ۲ گنبد این میدان از جمله خسارت آتش سوزی اخیر اعلام شده است.

میدان حسن‌آباد در بافت تاریخی شهر تهران و در محل تقاطع خیابان امام خمینی (سپه) با خیابان‌های حافظ و وحدت اسلامی (شاهپور) واقع شده و بخشی از بافت تاریخی و سنتی تهران قاجاری است.

این میدان و ساختمان‌های گنبدی پیرامونش در سال ۱۳۰۹ بهره‌برداری و ۱۶ فروردین ۱۳۷۷ با شماره ثبت ۱۹۷۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان